۴۱ واحد آلاینده زیست محیطی استان سمنان در فصل بهار اعلام شد

مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: ۴۱ واحد صنعتی استان، بر اساس آخرین پایش و نظارت، به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست مربوط به فصل بهار معرفی شدند.

بهرامعلی ظاهری  ابراز داشت: پایش و نظارت فعالیت ۲ هزار واحد صنعتی فعال استان سمنان به صورت فصلی انجام می‌شود و ۴۱ واحد صنعتی قرارگرفته در فهرست صنایع آلاینده مربوط به فصل بهار است و آمار مربوط به فصل تابستان در دست جمع‌بندی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحد‌های تولیدی آلاینده محیط زیست که استاندارد‌ها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می‌شوند که یک درصد فروش جریمه‌ای سنگین و گاه بیشتر از سود واحد صنعتی است.

وی یادآور شد: شرط خروج از پرداخت عوارض آلایندگی دستیابی به استاندارد‌های زیست محیطی با ایجاد و راه اندازی سامانه‌های کنترل آلودگی، بهینه سازی سوخت مصرفی، راه اندازی تصفیه‌خانه یا استفاده از فیلتر‌های خروجی دودکش صنایع و مدیریت پسماند است و این شرایط تا زمانی که توسط واحد‌های صنعتی رعایت شود، واحد پاک محسوب می‌شود و در صورت اجرایی نشدن استاندارد‌های مربوط، با معرفی نام واحد به سازمان امور مالیاتی، از دوره مالیاتی بعد مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد فروش می‌شود.

وی بیان کرد: محیط زیست از طریق پایش و شناسایی واحد‌های آلاینده به عنوان ابزار بازدارنده به دنبال جلوگیری از ادامه روند آلایندگی واحد‌های صنعتی است.

۴۸ واحد صنعتی استان سمنان بر اساس پایش و نظارت مربوط به فصل زمستان، در فهرست صنایع آلاینده محیط زیست قرار داشتند که هفت واحد با رفع نقص از فهرست صنایع آلاینده خارج شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.