رئیس شورای شهر اصفهان:

وزارت راه و شهرسازی در پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران سنگ اندازی می کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اینکه اکنون مطرح شود پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران صرفه اقتصادی ندارد جای ایراد است، چرا در دولت و وزارت راه اراده و تسلط مدیریتی وجود ندارد و عده‌ای که مخالف اجرای پروژه هستند، سنگ‌اندازی می‌کنند.

محمد نورصالحی در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انعکاس خبر هفته گذشته در خصوص پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران، گفت: هفته گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطالبی درباره این پروژه مطرح کردم، اما برخی در حوزه راه و ترابری تصور کردند، شورای اسلامی شهر به میزان هزینه شده اعتراض دارد.

او با بیان اینکه ۲۶ سال از کلنگ‌زنی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران گذشته و ۱۲ سال نیز در بودجه کشور برای اجرای آن اعتبار اختصاص داده شده است، ادامه داد: در حالی که مشابه این پروژه در کشورهایی همچون اندونزی در مدت چهار سال انجام شده، در ایران بیش از ۲۰ سال طول کشیده، بر این اساس هزینه‌های آن نیز چند برابر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از بوروکراسی موجود، تصریح کرد: اکنون که دولت بر اجرای این پروژه اراده دارد و مجلس نیز با تصویب بودجه اراده و علاقه‌مندی خود را به اجرای این پروژه نشان داده است، کارشناسی مریض در بدنه دولت و سازمان مدیریت و بانک مرکزی از اجرای این پروژه ممانعت می‌کند، بنابراین سیستم باید به فکر اصلاح این بوروکراسی ناسالم و بیمار باشد تا موانع از سر راه این پروژه برداشته شود.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد زیرسازی‌های پروژه قطار شهری با سرمایه‌گذاری‌هایی اجرا شده است و هر شش ماه سود این سرمایه‌گذاری توسط دولت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: اینکه اکنون مطرح شود این پروژه صرفه اقتصادی ندارد جای ایراد است، چرا در دولت و وزارت راه اراده و تسلط مدیریتی وجود ندارد و عده‌ای که مخالف اجرای پروژه هستند، سنگ‌اندازی می‌کنند، البته این مشکل در دیگر پروژه‌های حیاتی و ملی نیز دیده می‌شود.

نورصالحی با اشاره به پروژه موزه بزرگ شهر، خاطرنشان کرد: در این پروژه نیز شاهد سوءمدیریت و سوءجریاناتی بودیم که باعث شد این پروژه ۱۰ سال طول بکشد، البته روز گذشته شهردار اصفهان اطلاع داد که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصمیماتی برای رفع موانع این پروژه گرفته شده است که امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی موزه ملی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.