صدور دستور قضایی برای پهلوگیری کشتی حامل گندم و ترخیص برنج‌های وارداتی + فیلم

دادستان مرکز استان هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای پهلوگیری یک فروند کشتی روسی حامل ۷۰ هزار تن گندم وارداتی در بندر شهید رجایی خبر داد.

علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان به منظور بررسی آخرین وضعیت کالا‌های اساسی دپو شده در انبار‌های بندر شهید رجایی بندرعباس به صورت سرزده از این مجتمع بندری بازدید و دستورات لازم را جهت تسریع در ترخیص و حمل این کالا‌ها به نقاط مختلف کشور صادر کرد.

احمدی منش گفت: در راستای تنظیم بازار داخلی و همچنین کاهش هزینه حضور کشتی‌ها در بنادر با هماهنگی‌های انجام شده توسط دادستانی مرکز استان هرمزگان بین نهاد‌های نظارتی و متولیان امور واردات و صادرات، دستور ویژه قضایی برای پهلوگیری یک فروند کشتی روسی حامل ۷۰ هزار تن گندم و همچنین ترخیص ۳۰ هزار تن برنج وارداتی از گمرک بندر شهید رجایی صادر شد.

او با بیان اینکه به منظور حمل یکسره این کالا‌های وارداتی نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است، گفت: جهت ترخیص فوری این محموله‌های بزرگ و بارگیری و ارسال آن به نقاط مختلف کشور دستورات ویژه‌ای صادر شده و دستگاه‌های متولی، مکلف هستند فورا در این خصوص اقدام کنند.

احمدی منش بر لزوم اطمینان از سلامت کالا‌ها و محموله‌های وارداتی نیز تاکید کرد و گفت: سلامت اقلام خوراکی و مصرفی خط قرمز دستگاه قضایی کشور و استان است و در این خصوص با هیچ کسی مسامحه نخواهیم کرد.

او گفت: به متولیان این حوزه تاکید شده است که سلامت کلیه کالا‌های مصرفی و وارداتی ابتدا سنجیده شود و پس از احراز شرایط لازم، ترخیص صورت گیرد.

دادستان مرکز استان هرمزگان گفت: قاضی ویژه بنادر و گمرکات استان باید بر روند ترخیص کالا‌ها و پهلوگیری کشتی‌ها نظارت داشته باشد.

تخلیه کشتی حامل گندم وارداتی با صدور دستور قضایی

بازدید دادستان مرکز هرمزگان از انبار نگهداری برنج وارداتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.