اولیانوف: بیانیه تروئیکای اروپایی بی وقت بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین بیانیه تروئیکای اروپایی را در وقت نامناسب خواند.

در پی بیانیه امروز تروئیکای اروپایی، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به این بیانیه واکنش نشان داد و اعلام کرد در زمان نامناسبی صادر شده است.

اولیانوف در حساب توییتری خود نوشت: «در حقیقت در زمان کاملا نامناسب بود؛ درست در لحظه‌ای حساس در مذاکرات وین و در آستانه جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی.»

پیش از این، لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال اعلام کرد در جلسه هفته آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد. گفتنی است ساعاتی پیش تروئیکای اروپایی با انتشار بیانیه‌ای، بار دیگر ادعا‌های خود را درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها و احیای برجام تکرار کردند. در این بیانیه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان مواضع ضدایرانی خود را تکرار و ادعا کردند: مواضع اخیر ایران تردید‌های جدی در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای ایجاد می‌کند. مواضع اخیر ایران با تعهدات بین‌المللی آن همخوانی ندارد و چشم انداز احیای برجام را تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
ایران متاسفانه بخاطر روسیه نمیخواد به برجام برگرده
تا روسیه اوکی نده توافق نمیشه
منافع مردم اصلا مهم نیست
فقط کافیه وضعیت بورس رو ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
اینهم از یک بام ودو هوایی کشور های اروپایی اینها زیر با فشارهای اقتصادی له شدند اما طوری نشان می دهند همه چی گل وبلبل است ایران باید بداند در بازی سیاسی ونظامی بین اروپا وروسیه گیر نکند وهرگز به هیچ کشوری اعتماد نکرده ودر اصطلاح همه تخم مرغها را در یک سبد نگذارد اینها منافع خودشان برایشان از هر چیزی باارزشتر هست امکان دارد روسیه بخاطر منافعش فردا با اروپا توافق کند که اگر تاریخ را نگاه کنیم بی سابقه نیست ودر این صورت اینجا ایران است که سرش بی کلاه می ماند دریک تحلیل ساده اختلاف روسیه با اروپا دو نتیجه دارد یا جنگ جهانی ویا توافق وصلح ودر هر دوحال ایران بازنده است اگر وارد جنگ بشود ویران خواهد شد واگر صلح شود زیر بار تحریم ویران خواهد شد ایران باید سیاست بی طرفی را دنبال کند وتنها مواظب مرزهای خود باشد واگر هم روزی جنگ اجتناب نا پذیر بود با طرف برنده اتفاق کند. بعید می دانم اگر جنگ سومی بشود کشور برنده بعد از جنگ وجود داشته باشدمسئله بسیار پیچیده است شبیه شرایط قبل از جنگ جهانی دوم با این تفاوت که طرفهای متخاصم اینبار به بمب اتم وموشکهای بالستیک قاره پیما ووسایل ارتباطی پیشرفته مجهز هستندواولویت این جنگ * جنگ هوایی است وجنگ زمینی اولویت آخر است اگر بعد از بمبارانها کسی باقیمانده باشد.
آخرین اخبار