آلبانی بار دیگر مدعی حمله سایبری ایران شد

دولت آلبانی مدعی دومین حمله سایبری از سوی ایران شد.

وزارت کشور آلبانی امروز (شنبه) مدعی شد یکی از سامانه‌های مرزی این کشور بار دیگر از سوی همان منبع ایرانی که پیشتر حمله اش سبب قطع رابطه دیپلماتیک با ایران شده بود، هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت کشور آلبانی آمده است: شب گذشته یک سامانه مخابره پلیس تحت حمله سایبری مشابه به حمله‌ای قرار گرفت که پرتال دولت آلبانی را در ماه ژوئیه هدف قرار داده بود. در این بیانیه جدید وزارت کشور آلبانی بار دیگر ادعا شده است: نتایج پارلمانی نشان می‌دهد این حمله از سوی همان طرف [سابق]انجام شده است. مقامات کشور به طور موقت تمامی سامانه ها، از جمله «سامانه مدیریت اطلاعات جامع» (TIMS) که تمامی ورود و خروج‌های مرزی را ثبت می‌کند را مسدود کرده اند.

پیشتر آلبانی با ادعا در خصوص حمله سایبری گسترده ایران، روابط دیپلماتیک خود با تهران قطع کرد. دولت آلبانی ضمن قطع کردن روابط دیپلماتیک خود با ایران از دیپلمات‌های کشورمان خواست ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

تیرانا (پایتخت آلبانی) ادعا کرد دلیل این اقدام حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های دیجیتال دولتی آلبانی در ماه ژوئیه توسط هکر‌های ایرانی است.

آلبانی که مقری برای اجتماع گروهک تروریستی منافقین است پیش از این نیز در سال ۹۸ چندین تن از دیپلمات‌های ایرانی را اخراج کرده بود. این کشور چندین سال است که حدود ۲۵۰۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را در خود جای داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
البانی کشوری درجه پنجم و فقیرو بی اهمیت در اروپا که زمان انورخوجه دیکتاتور آن به ضدیت با اسلام شهره بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
البانی دیگه کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
همینطوری ادامه بدید تا دهن رهبران نوکر صفت اروپا سرویس بشه...
آخرین اخبار