مرکز علمی کاربردی علوم و فنون ایمنی و آتش نشانی در شیراز راه اندازی می‌شود + تصاویر

دانشگاه علمی کاربردی علوم و فنون آتش نشانی در دومین مرکز آموزش تخصصی آتش نشانان کشور با حمایت رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز و همکاری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در این کلانشهر راه اندازی می‌شود.

طی بازدید زارعی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، دانش منش رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس و آتش پاد قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از دومین سایت بزرگ مقیاس و تخصصی آتش نشانان کشور در سازمان آتش‌نشانی شیراز، ۱۹ فضای آموزشی و آمادگی جسمانی با امکانات و تجهیزات به روز این سایت بررسی و احداث اولین مرکز تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی آتش نشانی در این فضای ۱۸ هزار متری مناسب تشخیص داده شد.

زارعی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دانشگاه را پرورش نیرو‌های متخصص دانست و گفت: با توجه به فضا‌های مجهز آموزشی و امکانات سازمان آتش‌نشانی شیراز و همچنین نیرو‌های باتجربه و متخصص این سازمان ساخت دانشگاه علوم و فنون آتش نشانی، ارتقا و انتقال دانش و تجربیات یک آتش نشان را به دنبال خواهد داشت.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا اضافه کرد: توانایی جسمانی و دانش آتش نشانان همواره باید در سطح قابل قبولی بوده و به صورت مستمر حفظ شود، بنابراین ایجاد یک فضای آموزشی به منظور انتقال تجربیات و دانش آتش نشانان گام بلندی در پرورش یک نیروی متخصص و عملیاتی است.

آتش پاد قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز تاسیس مرکز علمی آتش نشانی را فرصتی مناسب برای ارتقا سطح تخصص یک آتش نشان عنوان و اظهار کرد: آمادگی برای واکنش به حریق و حوادث در گرو دانش، توان و تکنیک‌های فردی یک شخص آتش نشان و امدادگر است. یک نیروی امدادی برای هر وظیفه‌ای که بر عهده می‌گیرد باید تخصص لازم را داشته باشد، بنابراین استمرار فرآیند یادگیری و فراگیری در بحث ایمنی شهری در صحنه حریق و حادثه و سطح واکنش یک آتش نشان و یا امدادگر کاملاً محرز و مشهود بوده و تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.

دانش منش رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس نیز با اشاره به ایجاد بستری مناسب برای گسترش دانش و علوم ایمنی گفت: فراهم کردن زیر بنای مناسب به منظور به کارگیری توان دانش آموختگان در رسیدگی به مشکلات ایمنی شهری و زمینه سازی مناسب برای گسترش فضا‌های آموزشی به ویژه آموزشی که در جهت نجات جان و مال انسان‌ها باشد از اهداف دانشگاه علمی کاربردی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.