رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین حسینی خبر داد

برپایی ۳۰۰ موکب فرهنگی مشترک ایران و عراق در مسیر اربعین

حجت الاسلام احمدی از برپایی ۳۰۰ موکب فرهنگی و برپایی محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد.

حجت الاسلام حمید احمدی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: ۳۰۰ موکب فرهنگی مشترک وجود دارد و صدها محفل قرآنی با حضور قاریان ایرانی و عراقی و دیگر کشورها برگزار شده است.

او از برگزاری گردهمایی های بین المللی به عنوان دیگر اقدام مشترک خبر داد و گفت: همایش ها و هم اندیشی های علمی در ایران و عراق برگزار شد که این نشست ها در گذشته پراکنده بود اما الان منسجم شده.

او افزود: امسال حدود هفت نشست با حضور علمای اهل شیعه و سنت، ایران و عراق و دیگر کشورها برای عموم مردم برگزار شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین حسینی همچنین از صدور فراخوان آثار هنری، و سوگواری بین المللی عبرات به صورت بین المللی، از فعالیت ۱۰۰ گروه کودک و نوجوان مردمی در ایران و عراق و فعالیت های متنوع بانوان در خاک عراق به عنوان دیگر اقدامات فرهنگی یاد کرد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه با بیان اینکه فرصت اربعین نیاز به برنامه ریزی دارد، افزود: در طول سال برنامه ریزی می شود تا از ظرفیت ارگان و گروه های مردمی مثل هیئت رزمندگان و هیئت های مذهبی با هدف تولید ادبیات برای جهانی شدن حرکت اربعین حسینی استفاده شود.

او تولید تمدن نوین اسلامی را یکی از اهداف نهایی حرکت اربعین دانست و آن را نیازمند همفکری برای تولید ادبیات متناسب با جهان اسلام دانست که همگرایی و سبک زندگی اسلامی اساس این تمدن است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین حسینی از ایثار ،گذشت حضور داوطلبانه مردم اربعین به عنوان مصادیق تمدن نوین اسلامی یاد کرد.

او در رابطه با انعکاس حرکت اربعین نیز گفت : با صداو سیما هم هماهنگ شد بخش نیایش را پوشش دهد و پوشش مراسم از ۳۰ پلاتفرم انجام می شود که باید تولیدات به زبان های مختلف عرضه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.