پکن: آماده همکاری با کره شمالی برای افزایش ثبات منطقه هستیم

چین از آمادگی خود برای تقویت روابط با کره شمالی برای افزایش ثبات منطقه‌ای خبر داد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز جمعه به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تشکیل کره شمالی گفت پکن آماده تقویت و توسعه روابط با پیونگ یانگ به منظور افزایش ثبات، ارتقای صلح، توسعه و رفاه منطقه و کل جهان است.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، شی در پیام تبریک خود به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تشکیل کره شمالی، گفت: چین آماده حفظ همکاری راهبردی با کره شمالی، تقویت و حفظ آن است تا منافع بیشتری برای هر دو کشور و مردم آن‌ها به همراه داشته باشد و همچنین به ثبات، صلح، و توسعه و شکوفایی منطقه و حتی کل جهان کمک کند.

رئیس جمهور چین با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر، کره‌شمالی‌ها به طور مستمر در توسعه اقتصاد و ارتقای سطح زندگی مردم و همچنین مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا به موفقیت‌هایی دست یافته، خاطرنشان کرد: چین به‌عنوان همسایه خوب و دوست نزدیک کره شمالی، صمیمانه از این دستاورد‌ها استقبال می‌کند.

حکومت کره شمالی در ۹ سپتامبر ۱۹۴۸ تاسیس شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در سخنرانی خود مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تشکیل این کشور قانونی جدید را به تصویب رساند کره شمالی را رسماً کشوری با سلاح هسته‌ای معرفی کرد و حمله پیش دستانه و فوری هسته‌ای را مجاز اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار