قرار داد راهنمایی هوایی افغانستان با یک شرکت اماراتی تصویب شد

طالبان  قرارداد خرید تجهیزات و راهنمایی هوایی میدان‌های هوایی افغانستان را با شرکت گاک امارات امضا کردند.

مسئولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان  قرارداد خرید تجهیزات و راهنمایی هوایی میدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات را با شرکت گاک امارات امضا کردند.

این قرارداد با حضور ملا عبدالغنی برادر،  معاون اقتصادی رئیس الوزرای طالبان، میان معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی و نماینده شرکت گاک امارات امضا شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزاری طالبان گفت: رشد اقتصادی کشور برای طالبان اولویت دارد که به همین منظور قرارداد راهنمایی هوایی با شرکت گاک امارات  امضا شده است.

برادر گفت: با امضای این قرارداد برخی پرواز‌های بین‌المللی درمیدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات آغاز می‌شوند که بدون شک برای تجارت و رشد اقتصاد کشور تأثیر مثبت خواهند گذاشت.

به اساس معلومات مسئولان با امضای این قرارداد تا ۶ ماه دیگر خدمات راهنمایی هوایی در افغانستان طبق معیارهای بین المللی آغاز شده و نیز تا ۲ ماه دیگر شرکت‌های خارجی مانند ترکش ایرلاین، فلای دبی، امارات و غیره پروازهایشان را به افغانستان ازسرمی‌گیرند.

پیش از این نیز مدیریت تکنیکی ۵ میدان‌ هوایی و همچنان بررسی مسافرین درمیدان‌‎های هوایی با این شرکت خصوصی امارات امضا شده بود.

رئیس شرکت گاک، امضای این قرارداد‌ها را برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان مهم خوانده می‌گوید ما امیدواریم که رفت و آمد سرمایه گذاران خارجی را به شکل مصون تأمین کنیم.

با تحولات سیاسی و نظامی سال گذشته در افغانستان که منجر به سقوط حکومت پیشین و تسلط مجدد امارت در افغانستان گردید پرواز‌های بین المللی نیز از میدان‌های هوایی افغانستان متوقف شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.