موافقت بایدن با بسته ۶۷۵ میلیون دلاری کمک نظامی به اوکراین

وزیر دفاع آمریکا از بسته جدید ۶۷۵ میلیون دلاری کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور این کشور با بسته نظامی جدید کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خلال یک کنفرانس مطبوعاتی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان گفت: دیروز رئیس جمهور [بایدن]با آخرین بخش کمک به اوکراین به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار موافقت کرد.

بر اساس اعلام وزیر دفاع آمریکا، این بسته کمکی شامل هویتزر، مهمات توپخانه ای، خودرو‌های نظامی هاموی، آمبولانس‌های زرهی، سامانه‌های ضد تانک و شمار دیگری از تجهیزات می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد آلمان و لهستان نیز در حمایت نظامی از اوکراین در جنگ علیه روسیه، مشارکت معناداری دارند. وی گفت: ما در طول نشست مان، در خصوص آموزش نیرو‌های اوکراینی و پاسخ گویی به نیاز‌های اوکراین در دراز مدت بحث و گفتگو خواهیم کرد.

اظهارات لوید آستین در خصوص بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین در حالی بیان شده است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ساعاتی پیش با اعلام اخبار خوب در زمینه جنگ کشورش با روسیه، مدعی بازپس گیری شماری از مناطق مسکونی از دست روسیه شد.

زلنسکی در ویدئویی خطاب به اوکراینی‌ها مدعی شد: اخیار خوبی در خصوص موفقیت‌های سربازان اوکراینی وجود دارد. من فکر می‌کنم هر شهروندی به سربازان ما افتخار می‌کند.

زلنسکی با خودداری از نام بردن اینکه چه مکان‌هایی از سوی ارتش کشورش بازپس گرفته شده اند، مدعی شد که اکنون زمان نام بردن این مکان‌ها نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار