روسیه خواستار توضیحات بیشتر آژانس درباره گزارش زاپروژیا شد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره گزارش زاپروژیا «توضیحات تکمیلی» خواسته است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: برای گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه اتمی زاپروژیا توضیح بیشتری لازم است و ما آن را درخواست کرده‌ایم.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو درخواستی را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کرده است که در آن درباره گزارش بازدید از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در مورد برخی مناطق درخواست "توضیحات تکمیلی" کرده است.

پس از مأموریتی که چند روز پیش برای بازدید از این تأسیسات انجام گرفت، آژانس روز سه شنبه گزارشی را منتشر کرد و در این گزارش از اینکه هر یک از کشور‌ها را مسئول خسارات قابل توجه مشاهده شده در ساختمان‌های این نیروگاه بداند، خودداری کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود ایجاد یک منطقه عاری از سلاح را در خارج از بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا توصیه کرد. 

هفته گذشته، گروهی متشکل از ۱۴ نفر به این نیروگاه اعزام شدند. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس اعلام کرده بود این نیروگاه در درگیری‌ها خسارت دیده است و دست کم دو عضو از این گروه باید به طور دائم در محل بمانند تا امنیت تأسیسات تضمین شود.

ساعاتی پیش سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت ابراز تأسف کرد که گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مقصر بودن اوکراین را نشانه نگرفته است و از منشأ بمباران‌ها به طور مستقیم نام برده نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار