اعزام کاروان سلامت فرهنگی و اجتماعی به روستای معدن+تصاویر

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار گفت: کاروان سلامت فرهنگی و اجتماعی به روستای محروم معدن در این شهرستان اعزام شد.

آقای ندافی اظهار داشت: افراد عضو کاروان سلامت به ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و آموزشی به اهالی روستای معدن پرداختند.

وی همچنین از توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان کیار در بین مردم این روستا خبر داد.


بیشتر بخوانید


ندافی اضافه کرد: روستای معدن با نرخ فرزند آوری ۲/۲ درصد بالاترین نرخ کشوری را به خود اختصاص داده است.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی روستای معدن‌

عنایت برخورداری رئیس جمعیت هلال احمر شعبه شهرستان کیار گفت: داوطلبان این جمعیت در راستای نیل اهداف انسان دوستانه خود طی کاروان سلامت و نیکوکاری به همراه گروه جهادی اقدام به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی فرهنگی آموزشی توزیع بسته معیشتی و سیسمونی‌های نوزاد در روستا‌های محروم دهستان مشایخ و روستای معدن نمودند‌.

وی افزود: کمک و توسعه به رشد جمعیت و تشویق به فرزند آوری و جوان سازی جمعیت یکی از وظایف مسئولان و نهاد‌ها است، که جمعیت هلال احمر همواره در این رستا پیشگام بوده است.

برخورداری اضافه کرد: در کاروان سلامت و نیکوکاری که با همکاری شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، دامپزشکی، گروه جهادی خیری حضرت رقیه (س) و دهیاری روستای معدن صورت گرفت، به بیش از ۱۰۰ نفر خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان ارائه شد.

وی تصریح کرد: دارو‌های مورد نیاز مردم به صورت رایگان توزیع و معاینات و خدمات دندان پزشکی نیز صورت گرفت.

برخورداری گفت: در این برنامه با استفاده از مربیان‌جمعیت هلال احمر، مباحث آموزش کمک‌های اولیه و مخاطرات به شرکت کنندگان داده شد.

وی اظهار داشت: انجام خدمات غربالگری فشارخون، اکسیژن خون، توزیع ماسک و خدمات مشاوره‌ای از جمله خدمات این کاروان به مردم منطقه مشایخ شهرستان کیار بود.

برخورداری افزود: گروه حمایت روانی سحر در این کاروان حضور داشتند و با انجام بازی‌ها و سرگرمی های مختلف، کودکان آسیب دیده شناسایی و به روانشناس ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد: در راستا طرح مهربانی مهر، بسته‌های آموزشی و لوازم تحریر نیز بین کودکان نیازمند این روستا توزیع شد.

برخورداری ادامه داد: کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین اعضای این جمعیت از اهداف برگزاری طرح کاروان سلامت جمعیت هلال احمر است.

روستای معدن در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عکاس: محمد حسین پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.