انعقاد تفاهمنامه راهبردی سازمان پدافند غیر عامل کشور و نیروی دریایی ارتش

سازمان پدافند غیرعامل و نیروی دریایی ارتش، تفاهم‌نامه همکاریِ شناسایی و جایگزین‌سازی ابزارهای جنگ دریایی در ساحل مکران و دریای عمان امضا کردند.

در دیدار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، تفاهمنامه‌‎ای در زمینه همکاری و هم‌افزایی برای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام در امور پدافند غیر عامل از طریق انجام برنامه‌های بنیادین و زیربنایی در راستای کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات و بهره‌مندی از پوشش مناسب دفاعی در سواحل مکران و نیز برنامه‌های توسعه دریامحور در سواحل شرقی کشور به امضا رساندند.


سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این دیدار ضمن خیر مقدم به امیر شهرام ایرانی گفت: این تفاهمنامه با هدف توسعه ملاحظات پدافند غیرعامل در سواحل، دریا‌ها و شناور‌ها با استفاده از ظرفیت‌های دانشی و صنعتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای بخش‌های کشوری تنظیم شده است.

سردار جلالی افزود: توسعه دامنه امنیت و دفاع در بخش‌های کشوری و همچنین ارتقاء قابلیت‌های دفاع از کانون‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی در آب‌های نزدیک و دور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشی، صنعتی و تجربیات گرانسنگ این نیرو از دیگر اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تجربیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل شناور‌ها و دریا را ارزشمند دانست و افزود: می‌توان با بروزرسانی و انجام اصلاحات از این تجربیات در بخش‌های کشوری استفاده کرد و این یک رویکرد بسیار موثر است.

سردار جلالی راهبرد جمهوری اسلامی در توسعه دریامحور را اتکا بر سواحل و بنادر دریای عمان و جنوب شرق کشور عنوان کرد و افزود: توسعه اقتصادی و زیرساختی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان محور دفاعی و امنیتی می‌تواند به این زیرساخت‌ها شکل دهد و این نیرو محور توسعه دریامحور قرار گیرد.

سردار جلالی با اشاره به جزئیات تفاهمنامه مشترک سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این تفاهمنامه تلاش شده است از تجربیات و رویکرد‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جهت توسعه اقتصادی کشوردر بخش بنادر، دریا و توسعه کشتیرانی استفاده شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهمنامه ثمرات و نتایج موثری در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشد و با اجرایی سازی برنامه‌های مشترک در سال‌های آینده بتوانیم اهداف مدنظر را در حوزه دریا، ساحل و کشتیرانی جامه عمل بپوشانیم.

امیردریادار شهرام ایرانی نیز با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در حوزه دریا با سایر حوزه‌ها متفاوت است، گفت: امیدواریم با این ائتلاف قوی امروز کار‌های بزرگی انجام شود و دو طرف با در اختیار قراردادن ظرفیت‌ها در حوزه نظری و عملی بتوان گام‌های بلندتری را برداریم.

گفتنی است از محور‌های مهم و عملیاتی این تفاهم نامه راهبردی، شناسایی و جایگزین‌سازی ابزار‌های جنگ دریایی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی دریایی از قبیل سامانه‌های جغرافیای و تعقیب‌یاب و همچنین طبقه‌بندی و ارزیابی پدافند غیرعاملی دارایی‌های حیاتی، حساس و مهم در سطح ساحل مکران و دریای عمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار