جلوگیری محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری از تخلیه فاضلاب‌ها به رودخانه

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با پایش شبانه کارکنان این اداره کل در شهرک‌های صنعتی استان از تخلیه فاضلاب‌ها به رودخانه جلوگیری می‌ شود.

سعید یوسف پور اظهار داشت: درجریان سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات محیط بانان، ساخت و بهسازی ساختمان‌های محیط‌ زیست و ایستگاه پایش آب و هوا در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن به محیط زیست تخصیص داده شد.

وی افزود: هم اکنون چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰۰ محیط‌بان در سطح این استان است.

یوسف پور اضافه کرد: این تعداد محیط‌بان برای پوشش در مناطق استان بسیار کم است و باید با تربیت تسهیل‌گران و پرورش افراد علاقه‌مند به محیط‌زیست در شهر‌ها و روستا‌ها به محیط‌بانان کمک شود.

وی با بیان اینکه در سه ماه اول امسال، ۱۱ واحد آلاینده شناسایی شده است، گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست استان با پایش شبانه در شهرک‌های صنعتی از تخلیه فاضلاب‌ها به رودخانه جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید


یوسف پور اظهار داشت: هر شهروند در سطح استان حدود ۷۰۰ الی ۷۲۵ گرم پسماند خانگی در شبانه روز تولید می‌کند که این میزان در استان ۲۵۰ تن و در شهرکرد ۱۶۵ تن است.

وی ادامه داد: با توجه به توپوگرافی چهارمحال و بختیاری و آب‌های زیرزمینی نقطه استانداردی برای دفع پسماند وجود ندارد و باید برای کاهش این معضل باید تفکیک زباله از مبدا فرهنگ سازی شود در غیر این صورت با چالش آلودگی آب و خاک و افزایش بیماری مواجه خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار