تعیین تکلیف اکثر کالا‌های بلاتکلیف در انبار‌های گمرک البرز

دادستان عمومی البرز گفت: در خصوص رفع مشکل رسوب کالا‌های اساسی در گمرکات استان جلسه هماهنگی با مدیران گمرک و سازمان اموال تملیکی برگزار شد.

حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: در روز‌های گذشته  دو بازدید میدانی از انبار  گمرک و متروک گمرکات البرز انجام شد که بررسی‌ها مشخص کرد با پیگیری‌های انجام شده عمده ۹۵۰ ردیف کالا‌های بلاتکلیف که از سال ۱۳۸۰ در این انبار‌ها بلاتکلیف مانده بود با اولویت قرار دادن ترخیص کالا توسط مالکان و متصرفان آن‌ها، تعیین تکلیف شدند و مابقی نیز در اختیار سازمان اموال تملیکی و ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفت و تشریفات گمرکی به پایان رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود:  همچنین ۶۰ قبضه فیش کالا در حال سپری کردن مراحل قانونی است که رئیس اداره اموال تملیکی استان مکلف شد ظرف ۱۰ روز آینده کالا‌های مرتبط را با همکاری اداره گمرک استان تعیین تکلیف کند.

مددی می گوید: با توجه به برخی مشاهدات و نیاز به انجام اقدامات اصلاحی، به مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی پیام تذکر داده شد تا نسبت به ساماندهی شرایط نگهداری کالا‌ها در انبار و شیوه انبارداری با توجه به مشاهده نگهداری نامناسب و قرارگیری مواد اشتعال‌زا در نزدیکی کالا‌های سریع الاشتعال اقدام کند.

او افزود: مسئولان باید در خروج کالا‌های موجود در انبار‌های گمرکات البرز که تشریفات گمرکی آن‌ها به پایان رسیده است تسریع کنند و  قانون پس از تعیین تکلیف و پایان تشریفات و عملیات گمرکی کالا، مسئولیت ورود هر نوع خسارت متوجه مدیران مربوطه بوده و گمرک وظیفه‌ای مبنی بر انبارداری ندارد.

مددی گفت: تعیین مهلت یک ماهه برای نصب دوربین‌های حفاظتی از انبار‌ها و ایجاد شرایط نگهبانی و حفاظتی مناسب؛ استقرار سیستم اطفاء حریق با تائیدیه سازمان آتش نشانی ظرف مهلت زمانی ۲ ماهه، نصب برچسب مشخصات کلیه کالا‌های موجود در انبار با امکان تطبیق با لیست موجودی ظرف مهلت ۱۰ روز، تعیین تکلیف و بازبینی کالا‌های رسوبی موجود در انبار‌ها توسط و گمرک استان با همکاری اداره اموال تملیکی ظرف مهلت اعلامی ۱۰ روز آینده و ارائه گزارش عملکرد از دیگر مواردی بود که مدیرکل منطقه ویزه اقتصادی پیام مکلف به پیگیری و انجام آن با نظارت نماینده دادستانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.