پیش‌بینی ورود هشت میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر به خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: سال ۹۸ در این ایام مشهد الرضا میزبان پنج میلیون زائر بود.

وی ادامه داد: برای دهه پایانی صفر امسال پیش بینی شرایط متفاوتی را در مقایسه با سال‌های اخیر داریم و پس از ۲ سال شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن سفر‌ها در این مدت، شاهد افزایش حضور زائران نسبت به سال‌های قبل در ایام پایانی ماه صفر به مشهد خواهیم بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای خدمت به زائران پایان ماه صفر از خرداد ماه شروع شده است و با بسیح همه ظرفیت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شاهد افزایش خدمت رسانی در این زمینه هستیم.

گنابادی نژاد افزود: اسکان از مهمترین اولویت‌های این ایام است که با توجه به حضور زائران به صورت هیات، کاروان و نیز زائران پیاده درهمه بخش‌ها پیش‌بینی ارائه خدمات صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۲۸ هزار نفر -شب است، اما نیاز ما در این بخش بسیار بیشتر است و تمامی ظرفیت‌ها و امکانات اسکان دیگر از جمله مدارس و حسینه‌ها برای میزبانی و اسکان تامین شده و امسال برای نخستین بار تعداد ۸۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر -شب برای این منظور پیش‌بینی شده است و بر این اساس افق اسکان با ظرفیت ۶۰۰ هزار نفر در شب را پیش‌بینی می‌کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: درحوزه تامین ارزاق عمومی نیز طبق دستور ویژه استاندار به معاونت اقتصادی و فرمانداری، ادارات کل غله، صنعت، معدن وتجارت و جهاد کشاورزی تامین ارزان ۱۵ قلم عمده کالا را طی این ایام انجام می‌دهند.

گنابادی نژاد افزود: در این راستا شبکه توزیع مناسب و در دسترس برای زائران پیش بینی شده و نظارت موثر و قوی نیز برقرار است ضمن این که توزیع کالا با محوریت توجه به کیفیت، کمیت، فراوانی و قیمت مناسب در دستور کار است که در قالب پایگاه‌های توزیع ارزاق پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.