آلمان نمی‌تواند تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کند

وزیر دفاع آلمان گفت برای حفظ توانایی دفاعی این کشور، نیرو‌های مسلح نباید سلاح‌های بیشتری به اوکراین ارسال کنند.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفته چنانچه برلین بخواهد توانایی‌اش برای دفاع از خودش را حفظ کند نیرو‌های مسلح این کشور نباید سلاح‌های بیشتری به اوکراین ارسال کنند.

او با تاکید بر اینکه وظیفه‌اش حفظ امنیت ملی آلمان است، اذعان کرد که این کشور به سقف استفاده از ذخایر تسلیحاتی خود نزدیک می‌شوذ.

آلمان از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین انواع سلاح‌های مختلف را در اختیار کی‌یف قرار داده است. این کشور علاوه بر سامانه‌های پدافندی استینگر، سامانه توپخانه‌ای «پانزرهابیتز ۲۰۰۰» و تانک پدافند هوایی «گپارد» سلاح‌های دیگری نیز به اوکراین ارسال کرده است.

پایگاه اینترنتی «آر تی» پیش از این در گزارشی از کاهش ذخایر تسلیحاتی آلمان در پی کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین خبر داده و نوشته بود اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در این باره تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه، شولتس به دلیل عدم تمایل آشکارش به ارائه تسلیحاتی که اوکراین خواستار دریافت آن‌ها شده بود، به صورت مداوم هدف انتقاد قرار گرفته است. در حالی که برلین تجهیزات توپخانه ای، راکت‌های دوش پرتاب و تانک‌های ضدهوایی برای کی‌یف ارسال کرده است، اوکراین درخواست سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر و سامانه راداری توپخانه‌ای کرده است که هنوز برای این کشور ارسال نشده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
کشور آلمان باید نان شب خود را هم به اکراین تقدیم کند.
آخرین اخبار