خرید توافقی بیش از ۴۰۵ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در استان قزوین

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت : در یک سال اخیر ۴۰۵ هزار و ۷۸۲ تن انواع محصولات کشاورزی و دامی خرید توافقی شده است .

رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: خرید توافقی ۴۰۵ هزار و ۷۸۲ تن انواع محصولات کشاورزی و دامی نیز از دیگر خدمات ارایه شده تعاون روستایی قزوین به کشاورزان و روستاییان در طی یک سال اخیر بوده است.

رحمانی افزود: خرید توافقی محصولات از کشاورزان نقش مهمی در حمایت از کشاورزان و کنترل و تنظیم بازار محصولات اساسی دارد.

وی با اعلام اینکه در این مدت بیش از ۷۴ هزار تن گندم و هفت هزار و ۲۲۱ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است، گفت: هدف از خرید تضمینی گندم و کلزا ذخیره سازی قابل اتکای محصولات استراتژیک و ایجاد تعادل در نظام تولید، حمایت از کشاورزان، تقویت تولید داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است.

رحمانی با بیان اینکه استان قزوین در تامین میوه شب عید و ایجاد ثبات در این بخش از بازار پیشتاز و موفق بود، افزود: در همین راستا در نوروز ۱۴۰۱ حدود ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب زرد و قرمز در بیش از ۷۰ غرفه در مناطق مختلف شهر قزوین توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین در ادامه از حسابرسی سالیانه و عملیاتی ۱۳۰ اتحادیه و شرکت تعاونی در این مدت خبر داد و گفت: حسابرسی سالیانه و عملیاتی از اتحادیه ها، شرکت‌های تعاونی روستایی، تولید، کشاورزی و زنان استان قزوین به منظور مشخص شدن عملیات مالی شبکه انجام می‌شود.


تعاون روستایی قزوین بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده، آرد و کود توزیع کرد

مدیر تعاون روستایی قزوین گفت:طی سال گذشته، ۳۶۹ هزار و ۲۴۰ تن نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان دام و طیور توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین همچنین اظهار داشت: در مدت یاد شده همچنین ۳۹ هزار و ۵۶۴ تن آرد و ۳۱ هزار و ۹۶۲ لیتر سموم شیمیایی در اختیار روستاییان و کشاورزان قزوینی قرار گرفته است.

رحمانی گفت: در سال گذشته ۶۱ هزار و ۸۷۸ تن انواع کود‌های شیمیایی، آلی و ریزمغذی تامین شد و در اختیار کشاورزان قزوینی قرار گرفت.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین در ادامه به آمار توزیع مواد سوختی از سوی شبکه تعاون روستایی بین روستاییان قزوین اشاره کرد و گفت:در یکسال گذشته ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر انواع سوخت شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل و گاز میان جامعه هدف توزیع شده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.