رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد؛

ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:با استفاده از طرح های جدید مالیاتی و از طریق شناسایی منابع فرار مالیاتی ۴۰ درصد از بودجه کشور را تامین کنیم.

داود منظور در آیین بهره برداری از ساختمان‌های اداری در البرز، قزوین، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد که به صورت ویدیو کنفرانس در فردیس برگزار شد گفتبیش از ۴۰ درصد از هزینه‌های دولت از محل مالیات تامین می‌شود و در حال حاضر با روش های جدیدمالیاتی،  در هر ماه می‌توانیم ۴۰ هزار میلیارد از بودجه را تامین کنیم که دولت بتواند هزینه‌های جاری، پرسنلی و عمرانی را تامین کند.

او افزود: در سال ۹۹ میانگین وصول مالیات هرماه کمی بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان بود ولی  در سال گذشته چیزی حدود ۲۵ هزارمیلیارد تومان در ماه بوده  است .

منظور گفت: ما امسال به رکورد ۴۰ هزار میلیارد تومان میانگین مالیات در ماه دست پیدا کرده ایم و این امر از محل شناسایی منابعفرار مالیاتی و وصول مالیات است و در این راستا تلاش می کنیم فاصله بین مالیاتی که  دریافت می کنیم و مالیاتی که دریافت می‌شودرا به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: تجهیز ادارات به امکانات خدمات الکترونیک و راه دور از مهمترین اقداماتی است که درسازمان امور مالیاتی انجام شده است.

او گفت: تلاش کردیم مزاحمت برای مردم را به حداقل برسانیم و خدمات را از درگاه الکترونیک ارائه کنیم و جز در مواقع ضرورت نیاز بهمراجعه حضوری مردم نباشد.

منظور افزود:  تمام ابلاغ‌های الکترونیکی اعم از برگه های تشخیص و غیره به صورت الکترونیکی ابلاغ می شود و اگر مودی پس از ۱۱روز مراجعه نکند و برگه تشخیص را مشاهده نکند، از نظر ما ابلاغ انجام شده و نیازی به ابلاغ کاغذی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.