هشدار مقام لهستانی درباره ورشکستگی درپی افزایش قیمت گاز

رئیس سابق شرکت دولتی نفت و گاز لهستان هشدار داد افزایش قیمت گاز می‌تواند شرکت‌های انرژی لهستان را به ورشکستگی بکشاند.

به دنبال بحران انرژی در اروپا و نگرانی‌ها درباره زمستان سرد، «پیتر وزنیاک» رئیس سابق شرکت دولتی نفت و گاز (PGNIG) لهستان هشدار داد افزایش قیمت گاز طبیعی ممکن است شرکت‌های کوچکتر انرژی در لهستان را به سمت ورشکستگی سوق دهد.

به گزارش آرتی، وزنیاک گفت که مشکل از این واقعیت ناشی می‌شود که شرکت‌های انرژی، گاز را در بازار نقدی اروپا خریداری می‌کنند، جایی که قیمت‌ها برای ماه‌ها در حال افزایش بوده است.


بیشتر بخوانید:


پیش از این، گزارش شده بود که PGNiG پس از خودداری از پرداخت روبل برای بهای عرضه گاز روسیه، فعالانه برای خرید در بازار نقدی وام می‌گیرد.

این در حالی است که درپی جهش چشمگیر قیمت گاز در بازار‌های جهانی که به دلیل تداوم جنگ اوکراین روی داد، قیمت برق در اروپا رکورد‌های جدید را ثبت کرد؛ تا جایی که قیمت برق در فرانسه و آلمان به ده برابر به نسبت سال گذشته رسید.

دولت آلمان مجموعه‌ای از اقدامات اضطراری را برای زمستان تصویب کرده است که استفاده از روشنایی و گرمایش در ساختمان‌های عمومی را محدود می‌کند.

دولت مقدونیه شمالی نیز اعلام کرد که به دلیل کمبود برق و وضعیت بحرانی بازار‌های تولید انرژی در جهان از جمله برق، وضعیت فوق العاده انرژی به مدت ۳۰ روز از ابتدای سپتامبر در این کشور اجرایی خواهد شد.

موسسه تحقیقات دولت انگلیس (IfG) نیز روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که دولت جدید این کشور ممکن است به ۲۳ میلیارد پوند (۲۷ میلیارد دلار) اضافی برای کمک به شهروندان انگلیسی در بحبوحه افزایش قیمت برق نیاز داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار