۹۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان قابلیت گازرسانی دارند

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۰ روستا در این استان قابلیت گازرسانی دارند که ۲۵ روستا گازدار شده و پنج شهر استان نیز به شبکه گازرسانی متصل شده است.

محمدرضا میرشکاری اظهارداشت: پنج شهرستان زابل، نیمروز، زهک، هیرمند و محمد آباد حدود ۹۰درصد خط انتقال گاز اجرا شده که طی ۶ ماه آینده این پنج شهر حوزه سیستان از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۷۱۴ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان می‌تواند از گاز طبیعی استفاده کنند افزود: ۱۰۸ هزار و ۹۵۲ خانوار شهری و هزار و ۶۴۸ خانوار روستایی زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان وبلوچستان افزود: در زاهدان حدود یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز صد درصد اجرا شده و هم‌اینک در این شهر حدود ۹۴ هزار اشتراک خانگی ثبت نام کرده‌اند.

وی همچنین به انتقال خط لوله گاز به خاش اشاره کرد و افزود: ۳۹۱ کیلومتر خط انتقال گاز به شهر خاش به طور کامل اجرا شد که در ۲ ماه آینده کار تزریق گاز به این خطوط انجام خواهد شد.

میرشکار همچنین در خصوص سایر شهرهای جنوب استان در انتقال خط لوله گاز تصریح کرد: خط انتقال در شهر میرجاوه با تجهیز کارگاه و پیمانکار در حال اجراست و شهرهای ایرانشهر، بمپور، محمدان، بزمان و دلگان در آینده نزدیک شاهد تزریق گاز در خط انتقال این مناطق خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار