نخستین سامانه هوشمند نظارت بر جمع‌آوری آبهای سطحی کشور در مشهد فعال شد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برای نخستین‌بار در کشور، سامانه هوشمند نظارت بر کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در مشهد راه‌اندازی و فعال شد.

علی نجفی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های شهری هستند که باید به صورت مکرر و مداوم مورد بررسی، لایروبی و به روزرسانی قرار گیرند.

او افزود: هم اینک بیش از هزار و ۶٠٠ کیلومتر کانال جمع آوری آب‌های سطحی در مشهد به صورت رو باز و بسته احداث شده که کار انتقال رواناب‌های سطحی را بر عهده دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت نگهداری از این کانالها، برای اولین بار در کشور و به همت کارشناسان مدیریت شهری، این سامانه هوشمند به عنوان یک سیستم اطلاعاتی، طراحی و راه‌اندازی شد.

نجفی بیان کرد: در این سامانه هوشمند، ثبت و ضبط بازدید‌های ادواری به همراه جزییات آماری لازم از شرایط موجود کانال‌ها برداشت و تحلیل آن‌ها سبب می‌شود تا وضعیت موجود تمامی کانال‌های سطح شهر به صورت لحظه‌ای در اختیار متخصصان شهری قرار گیرد.

او تصریح کرد: استفاده از این سامانه هوشمند علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌های نگهداری از کانال‌های سطحی، به مدیریت این کانال‌ها به ویژه در مواقع بارش‌های همراه با رواناب سطحی و فصول پربارش کمک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار