یادواره شهدای شهریورماه حزب موتلفه اسلامی برگزار شد

یادواره شهدای شهریورماه حزب موتلفه اسلامی به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار شد.

مصطفی کیانی رحیمی، معاون سازمان دهی حزب موتلفه اسلامی فارس و دبیر اجرائی یادواره‌ی شهدای شهریورماه حزب موتلفه‌ی اسلامی نیز در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب موتلفه اسلامی، امنیت فعلی ایران اسلامی را مدیون جانفشانی شهدا دانست و بر لزوم پاسداشت رشادت‌های آن‌ها در مقاطع مختلف تاکید کرد.

او گفت: این یادواره به همت حزب موتلفه اسلامی فارس و با حضور فعالان سیاسی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده بود.

کیانی رحیمی گفت: در این یادواره حجت‌الاسلام کیخا و دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس به ایراد سخن پرداختند.

او گفت: این یادواره به یاد شهدای شهریورماه حزب موتلفه اسلامی از جمله شهید اسدالله لاجوردی که یکم شهریور۷۷ به دست منافقین، شهید سیدعلی اندرزگو، دوم شهریور ۵۷ به دست ساواک، شهیدحاج مهدی عراقی وفرزندش احسان چهارم شهریور ۵۸ به دست منافقین و شهیدان محمدعلی رجایی و حجت الاسلام دکتر باهنر که هشتم شهریور۶۰ با انفجار دفتر نخست وزیزی به دست منافقین به شهادت رسیدند، برگزار شد.

کیانی رحیمی گفت: پیش از برگزاری این یادواره دعای پرفیض و روح بخش ندبه نیز برگزار شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: صرف شرکت در دعای ندبه نمی‌تواند مجوزی برای سربازی امام زمان (عج) باشد؛ اگرچه ورود به این مجالس به ما کمک می‌کند تا در راهی که انتخاب کرده ایم، ثابت قدم باشیم.

غلامحسین چوبینی گفت: شهدای حزب موتلفه اهل ورع و تقوا بودند و توانستند برای امام عصر سربازی کنند، با شناخت این شهدا، اثرات لازم را در خود باید تقویت کنیم.

او در بخش دیگری با اشاره به ویژگی شهدای حزب موتلفه اسلامی گفت: شهید لاجوردی از شهدای شاخص حزب موتلفه است که یکم شهریورماه سال ٧٧ به دست منافقین به شهادت رسید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: شهید لاجوردی دادستان انقلاب و رئیس سازمان زندان‌های کشور بود و رهبر انقلاب هم در خصوص ایشان فرموده‌اند "او مجاهد فی سبیل الله و مبارز انقلابی بود".

چوبینی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیداری که با خانواده این شهید بزرگوار داشتند، بیان کردند که ایشان مؤمن، صادق، کارآمد، ریشه دار و بسیار کمیاب بودند.

او گفت: شهید لاجوردی خطاب به مسئولان فرموده بودند که حواستان را جمع کنید، چرا که منافقین انقلاب از منافقین خلق هم خطرناک‌تر هستند و آن روز این شهید عزیز پیش‌بینی کرد و امروز مصداق این گفته مشاهده می‌شود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: شهید لاجوردی با بصیرت و تیزهوشی اجازه نداد که منافقین بیش از این بر اوضاع مسلط شوند.

چوبینی در ادامه به بیان ویژگی حجت‌الاسلام شهید سید علی اندرزگو از دیگر شهدای شهریورماه حزب موتلفه اسلامی پرداخت که در دوم شهریورماه سال ٥٧ توسط ساواک به شهادت رسید.

او گفت: شهید اندرزگو قبل از انقلاب با فدائیان اسلام بود و از سال‌های ٤٢ به حزب موتلفه اسلامی پیوست. ایشان مدتی در کشور‌های منطقه بود و سال ٥٦ به کشور بازگشت و نوزدهم ماه مبارک رمضان سال ٥٧ به شهادت رسید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: رهبری در خصوص این شهید نیز بیان کرده‌اند "ایشان یک چریک مبارز و انقلابی بود؛ نامش علی و فرزند علی و همراه و هماهنگ با علی بود که برای خداوند مبارزه کرد".

چوبینی تاکید کرد: باید کتاب‌ها در خصوص شهدای حزب موتلفه تدوین شود، چرا که برای نسل جوان ناشناخته مانده‌اند.

او شهید عراقی را از دیگر شهدای حزب موتلفه اسلامی معرفی کرد که به همراه فرزندش در چهارم شهریور سال ٥٨ به دست منافقین به شهادت رسیدند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: شهید عراقی نزدیکترین فرد به امام (ره) بود و امام (ره) هم در خصوص ایشان گفته‌اند که "او یک نفر نبود که به تنهایی ٢٠ نفر بود و برادر و فرزند خوبی برای من بود".

چوبینی گفت: ایشان رابط بین امام (ره) و هیئت‌های موتلفه اسلامی بود و نقش بی بدیلی داشت.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر که عضو حزب موتلفه اسلامی بودند و در هشتم شهریور سال ٦٠ به دست منافقین در دفتر نخست وزیری به شهات رسیدند، گفت: مردان بزرگی، چون شهدای شهریور حزب موتلفه بودند که با مبارزه‌ی خود چهره‌ی منافقین، لیبرال‌ها و بنی صدر را بر ملا کردند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: انقلاب به راحتی به دست نیامده و بسیاری در این مسیر مجهادت و مبارزه کردند و به درجه شهادت نائل شدند.

چوبینی گفت: کشور ما در یک منطقه حساس قرار دارد و تمام تلاش‌ها برای ناامن کردن آن از زمان پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داشته است.

او گفت: امنیت امروز نعمت بزرگی است که به همت نیرو‌های مسلح و توسط مردم انقلابی حفظ شده و البته شرایط از این پس سخت‌تر است و باید با برنامه پیش رویم.

حجت‌الاسلام محمد کیخا نیز دیگر سخنران این مراسم بود که به تشریح ویژگی‌های منتظر پرداخت و گفت: ستاد انتخاباتی امام عصر (عج) همانند هر ستاد انتخاباتی سیاسی دارای شاخصه‌هایی است.

او گفت: کاش تمام تبلیغات ستاد‌های انتخاباتی در مسیر امام عصر (عج) قرار گیرد، نوع نگرش به جامعه دینی باید به این مهم خلاصه شود که در مسیر حضرت مهدی (عج) قدم برداریم.

کیخا همچنین به خصوصیات ستاد انتخاباتی امام عصر (عج) از نظر امام صادق (ع) اشاره کرد و منتظر بودن، بخشنده بودن، داشتن تقوا و متخلص به محاسن اخلاقی بودن را از مهمترین این ویژگی‌ها برشمرد و گفت: کسی که ناامید از رای اوردن کاندیدای مورد نظر باشد، منتظر هم نیست و فعالیت هم نمی‌کند.

او گفت: کسی که می‌خواهد منتظر باشد باید ورع هم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.