درخواست تجدید نظر «جولین آسانژ» علیه استرداد آمریکا

وکلای افشاگر ویکی‌لیکس علیه استرداد او به آمریکا درخواست تجدید نظر ارائه کرده‌اند.

وکلای «جولین آسانژ» افشاگر وب‌سایت ویکی‌لیکس، درخواستی برای تجدید نظر در استرداد او به آمریکا ارائه کرده‌اند.

به گزارش گاردین، آسانژ ۵۱ ساله به ۱۷ اتهام جاسوسی در آمریکا و یک مورد سوء استفاده از رایانه برای انتشار هزاران سند نظامی و دیپلماتیک متهم شده است. این اتهامات حداکثر ۱۷۵ سال حبس دارد.

ویکی‌لیکس می‌گوید تیم حقوقی آسانژ «دلایل تجدیدنظر کامل» را در دادگاه عالی انگلیس علیه آمریکا و «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس، ارائه کردند. این دو نهاد و فرد حکم استرداد آسانژ را در ماه ژوئن ارائه کرده بودند.

وکلای آسانژ تاکید دارند که او «به خاطر عقاید سیاسی خود تحت تعقیب و مجازات قرار گرفته است.» همسر او نیز می‌گوید تعقیب آسانژ غیرقانونی است و شواهد زیادی پیدا شده است که ثابت می‌کند پیگرد قانونی آمریکا علیه شوهرش یک سوءاستفاده جنایی است.

پیشتر از این نیز اوایل تیرماه سال جاری «استلا موریس» همسر جولیان آسانژ به خبرنگاران گفته بود فشار روانی بر همسرش بسیار زیاد است و او باید چیزی را هضم کند که در واقع حکم اعدامش است و افزود: «آمریکا آسانژ را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.»

بنیانگذار ویکی لیکس در حال حاضر در زندان «بلمارش» در جنوب شرقی لندن به سر می‌برد. او از سال ۲۰۱۹ در این زندان تحت نظر است. پریتی پاتل به تازگی حکم استرداد او به آمریکا را امضا کرده، که به گفته فعالان حقوق بشر، جان آسانژ را به شدت در معرض خطر قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار