بوستان‌های زندگی و خاطره در ۴ نقطه اهواز ایجاد می‌شوند

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز از ایجاد بوستان‌های زندگی و خاطره از اوایل مهرماه امسال و در ۴ نقطه مختلف این کلانشهر خبر داد.

سیدرشید شجاعی‌نژاد با اشاره به تصویب اجرای طرح بوستان‌های زندگی و خاطره در صحن علنی شورای شهر اهواز گفت: نرم‌افزار مربوط به این طرح تهیه شده و پس از تایید فرمانداری در تارنمای شهرداری بارگذاری خواهد شد.

او می‌گوید: باتوجه به اینکه پاییز، فصل کشت نهال، درختچه و درخت است، براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، این طرح از اوایل مهرماه و در ۴ نقطه اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: بوستان‌های زندگی در مکان‌های پرتردد شامل؛ پارک ۴۲ هکتاری، انتهای پارک لاله، بوستان‌های خاطره در پارک شهروند و بخشی از پارک مالیات به صورت آزمایشی به منظور فرهنگ‌سازی ایجاد می‌شوند.

آقای شجاعی نژاد گفت: باید این طرح در مکانی اجرا شود که امکانات نگهداری مناسبی وجود دارد تا به خوبی درختان نگهداری شوند، زیرا در صورت خشک شدن نهال لطمه بدی به روحیه شهروندان وارد می‌کند، اما در مرحله بعد، در هر منطقه یک بوستان زندگی و خاطره ایجاد خواهد شد.

به گفته او، هزینه کشت و نگهداری گیاه بستگی به گونه گیاه متفاوت و از ۹۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز در خصوص چگونگی کشت نهال از سوی شهروندان گفت: اگر شهروندی مایل باشد هزینه را پرداخت کند، کشت نهال را شهرداری انجام می‌دهد، اما گزینه‌ای نیز پیش‌بینی شده تا اگر شهروندی مایل باشد خودش نهال را کشت کند، در تاریخ مقرر نهال را تحویل و با حضور کارگر شهرداری، نهال را در چاله‌ای که از قبل آماده شده کشت می‌کند.

سیدرشید شجاعی‌نژاد می‌گوید: با توجه به این‌که باید در کشت نهال‌ها تراکم گیاهی نیز رعایت شود، از قبل چاله‌ها آماده‌سازی می‌شوند تا نهال‌ها در نقاط مناسب کشت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.