رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌سمنان:

۳۲۵ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دامدارکارت در استان سمنان پرداخت شد

قاسمی گفت: تسهیلات حمایتی بهره برداران دام و طیور استان در قالب دامدارکارت با اعتبار ۳۲۵ میلیارد تومان به سه هزار و ۱۱۵ نفر اعطا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌سمنان گفت: با توجه به آزادشدن نرخ نهاده های دامی پرداخت تسهیلات حمایتی(۱۰ درصدی) ارزان قیمت به صورت سرمایه در گردش به بهره برداران خرد با تخصیص اعتبار هشت هزار و ۵۰۰‪ میلیارد تومان در کشور و اختصاص ۳۲۵‪ میلیارد تومان به استان سمنان در قالب دامدارکارت پرداخت شد

وی با اشاره به شعار وزارت جهادکشاورزی در هفته دولت " کشاورزی دانش بنیان تولید ملی و امنیت غذایی" افزود: ۱۳۰‪ طرح در بخش کشاورزی در بخش عمرانی و تولیدی با اعتبار یکهزار و ۴۴۱‪ میلیارد ریال با محوریت توجه به کم آبی، احیا و مرمت قنوات، احداث لوله های انتقال آب، تعمیر راه ها، راه اندازی۲ واحد پرورش گاو شیری، سه واحد کشت گلخانه ای و پرورش مرغ گوشتی افتتاح می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد: افتتاح کارخانه تولید خوراک دام، احداث باغات نوین و جدید و احداث باغ مادری، توسعه باغات در اراضی شیب دار و احداث باغ های جدید پسته و گردو، از دیگر طرح های تولیدی هفته دولت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: جوجه ریزی نژاد داخلی آرین با هدف کاهش وابستگی به نژادهای خارجی و تکیه بر توان داخلی با اعطای تسهیلات بانکی، خرید تضمینی و ۱۲درصد بالاتر ازقیمت و در نظرگرفتن تسهیلات نهاده در حال انجام است.

قاسمی افزایش سرعت صدور مجوزهای کسب و کار از ۴۵ روز به ۹ روز را از دیگر خدمات امسال برشمرد و ابرازداشت: راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی با محوریت تامین کالاهای اساسی (برنج، شکر، آرد و گندم، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز) از تامین تا بازرسی مراکز عرضه، دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار