کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا به ۱.۴ درصد

کاخ سفید پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۲ را به دلیل بحران کرونا، جنگ اوکراین، تورم و نرخ بهره بالا، به ۱.۴ درصد کاهش داد.

کاخ سفید روز (سه‌شنبه) پیش‌بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا در سال ۲۰۲۲ از ۳.۸ درصد به ۱.۴ درصد کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری العربیه عربستان، کاخ سفید شیوع مجدد ویروس کرونا، جنگ در اوکراین، تورم مداوم و نرخ‌های بهره بالا را از دلایل کاهش رشد ذکر کرد.

کاخ سفید همچنین پیش‌بینی تورم در ایالات متحده را برای سال جاری از ۲.۹ درصد در ماه مارس به ۶.۶ درصد افزایش داد. متوسط ​​نرخ بیکاری در آمریکا برای سال ۲۰۲۲ از ۳.۹ درصد برآورد شده در ماه مارس به ۳.۷ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا نشان می‌دهد بیش از ۷۴ درصد رأی‌دهندگان آمریکایی بر این باور هستند که ایالات متحده در مسیر درستی حرکت نمی‌کند.

در پی گزارش‌هایی درباره این‌که اقتصاد آمریکا در ۳ ماه نخست امسال، ۱.۶ درصد کوچک شده است، شرکت‌های بزرگ آمریکایی از بیم تورم فزاینده که ممکن است اقتصاد آمریکا را به رکود بکشاند، هزاران تن از کارکنانشان را اخراج کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار