فیصل مقداد: آمریکا اقتصاد سوریه را ویران کرده است

وزیر خارجه سوریه در نشست مطبوعاتی با همتای روسیه‌ای خود، از اقدامات خصمانه آمریکا سخن گفت.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در نشست مطبوعاتی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا از تروریسم حمایت کرده و اقتصاد سوریه را ویران کرده است.

فیصل مقداد همچنین گفت: سوریه از عملیات ویژه روسیه در اوکراین پشتیبانی می‌کند؛ به خصوص آنکه غرب متوجه نیست کشور‌هایی هستند که از منافع شان حمایت می‌کنند. کشور‌های غربی از مرز‌های اخلاقی و سیاسی عبور کرده و [به همین خاطر]ما در کنار روسیه در دفاع از خود و منافعش هستیم.

وزیر خارجه سوریه در ادامه افزود: روابط راهبردی میان روسیه و سوریه، ما را به تبادل پشتیبانی قادر می‌سازد. آمریکا و کشور‌های غربی از گروه‌های تروریستی پشتیبانی می‌کنند و واشنگتن نیز روزانه نفت سوریه را به غارت می‌برد. ما در خصوص هماهنگی سیاسی با طرف روسی مذاکره کردیم و بر این باوریم، آنچه رئیس جمهور پوتین در خصوص تعدد قطب بندی در جهان گفت، راه حلی برای پایان بحران‌های پیچیده در جهان به حساب می‌آید.

فیصل مقداد در ادامه افزود: ما به رئیس جمهور پوتین و رئیسی اطمینان کامل داریم و این نشانگر علاقه آن دو بر منافع و حاکمیت سوریه است. دمشق تلاشهایی را که روسیه و ایران با هدف اصلاح رابطه میان ترکیه و سوریه انجام می دهند را ارج می نهد.

سرگئی لاوروف نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: ما ارزیابی خود را در خصوص اوضاع عراق بیان کردیم و بر اهمیت بازگشت پناهندگان و سیاسی نکردن این مسأله از سوی کشور‌های غربی تأکید کردیم. بمباران سوریه از سوی اسرائیل، امری نگران کننده است و ما از اسرائیل خواسته ایم تا به قوانین بین المللی احترام بگذارد. ما بحث اقدامات آمریکا در سوریه، به خصوص حمایت این کشور از گروه‌های جدایی طلب را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

لاوروف همچنین گفت: بزودی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار می‌کنم. نتایج نشست تهران و توافقات مسیر آستانه در حال اجراست. ما منتظر هستیم ببینیم چه زمانی آمریکایی‌ها به پرونده هسته‌ای ایران پاسخ می‌دهند.

پیشتر نیز وزیر خارجه روسیه در دیدار با فیصل مقداد از پیچیده‌تر شدن تحولات جهانی بخاطر سیاست‌های یکجانبه گرایانه واشنگتن سخن گفته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار