جایگاه سوم خراسان جنوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت:خراسان جنوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی رتبه و جایگاه سوم را در کشور دارد.

ذاکریان با بیان اینکه خراسان جنوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی رتبه و جایگاه سوم را در کشور دارد گفت:درآمد خراسان جنوبی در سال گذشته یک‌هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان بوده است.

او با اشاره به اینکه از این میزان ۹۴.۷ درصد باید از محل درآمد‌های مصوب مالیاتی وصول شود، افزود: در پنج ماهه نخست امسال، ۴۳.۵ درصد رشد درآمد‌های مالیاتی داشته ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نرخ بیکاری استان را ۷.۳ درصد اعلام کرد و با اشاره به اینکه عمده سهم اشتغال خراسان جنوبی در بخش خدمات است، ادامه داد: شاخص استانی کسب و کار در زمستان سال گذشته ۵.۶۵ درصد بوده که این رقم نسبت به شاخص کشوری که ۵.۸۳ درصد است وضعیت مطلوب تری دارد.

او بیان کرد: در پایان مردادماه سال گذشته اعتباری بالغ بر ۹۹۱ دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شد که در حال حاضر این رقم، به یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب برای ۲۷ پروژه رسیده است.

ذاکریان به تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در استان با همکاری ۲۴ دستگاه اجرایی هم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه، این اطلس نیازمند به روزرسانی است، گفت: تلاش می‌شود امسال با اعتبار پژوهشی استان تعداد ۴۰ لایه اطلاعاتی خود در اطلس سرمایه گذاری استان را افزایش و در فواصل مختلف این اطلاعات به روز شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد مولد سازی و فروش املاک مازاد دولت در استان، افزود: قانونگذار دستگاه‌ها را موظف کرده که املاک مازاد خود را به فروش و اعتبار آن را به خزانه دولتی واریز کنند که از ابتدای اجرای این طرح تا کنون ۱۷ ملک مازاد به فروش و رقمی بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به خزانه واریز شده است.

اوبا اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص مهم‌ترین اقدامات در زمینه کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی، گفت: در این خصوص ۲ هزار و ۷۵۶ طرح مصوب داریم که تعداد اشتغال مصوب شده در آن ۹ هزار و ۲۰۱ شغل است.

به گفته ذاکریان، در این طرح دو هزار و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مصوب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.