دوره آبیاری فضای سبز پردیسان قائم (عج) به حد مطلوب می‌رسد

شهردار کرمان گفت: طبق قرارداد با شرکت آب‌منطقه‌ای، حدود ۵۰ لیتر آب به فضای سبز «پردیسان قائم (عج)» اختصاص می‌یابد.

 سعید شعرباف، در جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد منعقد و تجهیزات در محل نصب شده است، گفت: با شبکه‌ای که ایجاد می‌شود، مشکل آبیاری این مجموعه برطرف خواهد شد و دوره آبیاری به حد استاندارد می‎رسد.

وی درخصوص پایین‌بودن سرانه فضای سبز گفت: شهر کرمان در زمینه پارک و بوستان نسبت به دیگر شهر‌های گرم‌وخشک وضعیت بهتری دارد، اما با در نظر گرفتن استاندارد‌های مربوط، توزیع و کیفیت مناسبی ندارد.

شهردار کرمان، مشکل شوری آب را در غرب شهر کرمان جدی‌تر دانست و افزود: بنابراین، به‌دلیل سختی آب در بعضی از مناطق شهر، به‌جای فضای سبز، بهتری فضای تفریحی باکیفیت ایجاد می‌کنیم.

شعرباف، با تأکید بر اینکه فضای سبز در غرب شهر کرمان باید با احتیاط توسعه یابد، گفت: از کارشناسان فضای سبز خواستیم در مکان‌یابی پارک‌ها نگاه تخصصی خود را لحاظ کنند.

شهردار کرمان همچنین درخصوص پیشنهاد مطرح‌شده برای تعیین‌تکلیف نحوۀ پوشش حوادث در حاشیه و روستا‌های اطراف شهر، گفت: در این خصوص با مصوبات شورای تأمین و تماس مستقیم با فرماندار کرمان و اعلام به معاون عمرانی استاندار، حوادث را پوشش داده و آتش‌نشانان را به محل حادثه اعزام کردیم.

شعرباف، به مکاتبه با فرمانداری و استانداری درخصوص تعیین‌تکلیف تأمین هزینه‌های مادی امکانات آتش‌نشانی به‌خصوص در زمینه پوشش آتش‌سوزی‌های بزرگ در خارج از حریم شهر اشاره کرد و افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌ای را در این خصوص با فرمانداری منعقد کردیم که در قالب تبصره ۱۸ در بخش شهرستان کرمان، مبلغی به سازمان آتش‌نشانی اختصاص پیدا می‎کند که میزان آن نیز مشخص شده است.

وی افزود: با این وجود، امسال براساس ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ کشور، از تبصره ۱۸ و مفاد قانونی آن، امکان تخصیص اعتبار مستقیم به شهرداری‌ها وجود ندارد و هرچند فرایند قانونی آن در فرمانداری انجام شده، اما طبق تکلیف بودجه ۱۴۰۱ کشور، اجرای آن مقدور نیست.

شهردار کرمان با بیان اینکه تنها مصوبه‌ای که می‌توان از آن استفاده کرد، مصوبه سفر استانی است، گفت: طبق این مصوبه ازسوی وزارت کشور برای شهرداری استان به‌خصوص مرکز استان، کمک‌هایی در قالب تجهیزات آتش‎نشانی در نظر گرفته شده که برخی از این تجهیزات، خودروی «فوماتیک» است؛ بنابراین، تنها کمکی که دولت به آن متعهد شده، مصوبه سفر استانی است.

شعرباف یادآور شد: تفاهم‌نامه امضاشده بین شهرداری و فرمانداری برای خدمت‌رسانی به اطراف شهر، به‌جایی نرسیده وعملیاتی نشده، اما براساس نامه شورای تأمین و نامه مکتوب فرماندار، مأموریت به اطراف شهر انجام می‌شود تا خدمت‌رسانی به حاشیه‌ها معطل نماند.

شهردار کرمان همچنین با اشاره به اعلام گزارش مالی شهرداری به شورای شهر در زمینه هزینه و اصلاح بودجه، گفت: به حوزه مالی تأکید کردم گزارش‌های خواسته‌شده، به شورای شهر ارایه شود؛ بنابراین، با در نظرگرفتن تأخیر یک‌ماهه در سطح درآمدها، می‌توان تا انتهای تیرماه، اطلاعات مشخص و درست را استخراج کرد و آن را به شورای شهر ارایه داد.

شعرباف با بیان اینکه در زمینه پروژه‌ها تغییراتی رخ داده و ارائه گزارش دقیق آن مستلزم بررسی بیشتر است، افزود: برخی از ردیف‌های بودجه، به‌صورت کلی در اختیار معاونت‌ها قرار گرفته که با ریزشدن پروژه‌ها، نیاز شد بعضی از موارد به مناطق شهرداری انتقال پیدا کند یا توسط پیمانکار انجام شود.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن جابه‌جایی ردیف بودجه، برای ارائه گزارش دقیق‎تر، باید این موارد را در نظر گرفت.

شهردار کرمان با بیان اینکه برخی از پروژه‌هایی که گزارش نشده، ناشی از قرار نگرفتن جزییات آن به‌صورت دقیق در بودجه است، ادامه داد: بنابراین، باید تغییرات لازم در ردیف بودجه لحاظ شود.

شعرباف با تأکید بر اینکه می‌طلبد درخواست‌های مردمی و مطالبه شورای شهر و معاونت‌ها شهرداری در گزارش گنجانده شود، خاطرنشان کرد: لازم است جزییات موارد را در بودجه سال‌جاری به‌صورت دقیق ذکر کنیم، یا ردیف بودجه را در اختیار معاونت‌ها و مناطق قرار دهیم که ترجیح بر مورد اول است، اما در گزارش بودجه امسال، هر دو مورد را لحاظ کردیم.

شهردار کرمان، با تأکید بر اینکه با در نظر گرفتن تغییر اولویت پروژه‌ها، گزارش باید تدوین شود و بعضی از پروژه‎های عمرانی نیز در حال انجام است، گفت: درخصوص اینکه نقاط ضعف را باید جبران کنیم، قبول داریم و علاوه بر آن باید تدابیری برای گنجاندن پروژه‌ها در بودجه سال آینده بیاندیشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار