معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

راه اندازی رویداد سرمایه گذاری حوزه دیجیتال در کرمان

باقری اصل گفت: آماده‌ایم تا رویداد سرمایه گذاری حوزه دیجیتال را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز یکشنبه ۳۰ مرداد  در دیدار با فداکار استاندار کرمان که در محل استانداری کرمان صورت گرفت، اعلام کرد: آماده‌ایم تا رویداد سرمایه گذاری حوزه دیجیتال را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

او برقراری عدالت ارتباطی، توسعه فیبرنوری در جاده‌ها، اینترنت روستاها و ارتقای خدمات در حوزه دولت الکترونیک را جزو اولویت‌های وزارتخانه عنوان کرد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این دیدار از لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان و شبکه فیبرنوری نام برد و گفت: توسعه و تکمیل شبکه فیبرنوری، یک ضرورت است تا در کنار آن بتوانیم برای دیگر برنامه‌ها از جمله پایش تصویری بهره‌برداری کنیم.

او به مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی از نقاط استان و روستا‌ها اشاره  کرد و افزود: تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطات باید تکمیل و به روز شوند.

استاندار کرمان از ظرفیت و آمادگی ورود شرکت‌های بزرگ در سرمایه‌گذاری‌های حوزه ارتباطات خبر داد.

حسین ساجدی‌فر، مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این دیدار از لزوم راه‌اندازی دیتاسنتر( یا مرکز داده، به مجموعه ای از سرورها، سرویس دهنده ها، زیرساخت های ارتیاطی، امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس های تحت شبکه  (اینترنت، اینترانت و  اکسترانت به کار گماشته می شوند)  در استان نام برد.

او توجه به فناوری اطلاعات را به عنوان قدرت، ثروت، اشتغال زایی و توسعه پایدار برای استان مزیت برشمرد.

به گفته جهانگیر اسدی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان به منظور ارتقای تکنولوژی و پوشش روستا‌ها در نیمه دوم پارسال، ۳۶ سایت برای ۷۷ روستا و از ابتدای امسال تاکنون، ۸ سایت برای ۱۹ روستا در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

او بیان کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، دارای ارتباط مکالمه و ۶۱ درصد روستا‌ها دارای ارتباط اینترنت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار