مهلت یک هفته ای دادستان گرگان برای حذف آگهی فروش زمین های کشاورزی

دادستان گرگان به مدیران ۲ سایت درج نیازمندی، یک هفته فرصت داد اطلاعیه‌های مربوط به فروش اراضی کشاورزی استان را، از سایت خود حذف کنند.

محمود اسپانلو گفت: در قسمت تبلیغات زمین در این دو سایت و اپلیکیشن، آگهی فروش زمین‌های مرغوب کشاورزی استان بدون توجه به کاربری آن در قالب قطعات خرد و برای ساخت ویلا قرار گرفته است.

دادستان اسپانلو با اشاره به این که تغییر کاربری و خرد شدن ِغیرمجاز زمین‌های کشاورزی و باغی، جرم است، تاکید کرد: انتشار تبلیغات فروش این زمین‌ها در این دو سایت و اپلیکیشن سبب شکستن قبح جرم و افزایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌شود و به استناد ماده ۲۱ و ۵۲ قانون جرایم رایانه‌ای مصداق تبلیغ محتوای مجرمانه است و قابلیت تعقیب کیفری دارد.

دادستان گرگان گفت: در راستای ماده ۲ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، مدیران عامل این دو سایت یک هفته فرصت دارند تبلیغات مربوط به فروش زمین‌های کشاورزی استان را حذف و از این پس نیز بر درج آگهی‌های اینچنینی نظارت کنند و در غیراین صورت تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

خرد شدن مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی گلستان در سال‌های اخیر و ساخت و ساز ویلا در این زمین‌ها، امنیت غذایی استان و کشور را در معرض تهدید قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.