بازنشستگان بخوانند؛

شیوه پرداخت مطالبات بازنشستگان چگونه است؟

دبیرکل خانه کارگر گفت: قرار شده پرداخت معوقات ۵ ماه اول سال به تدریج انجام شود.

 بالاخره پس از گذشت ۵ ماه از سال، تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن شد و بیست و هفتم مردادماه، سرپرست وزارت کار، مصوبه شورایعالی کار را برای بازنشستگان کارگری ابلاغ کرد.

بر همین اساس، قرار است احکام جدید بازنشستگان شهریورماه صادر شود و به این ترتیب، بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه مشمول افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان می‌شوند و حقوق خود را بر این اساس دریافت می‌کنند.


بیشتربخوانید


اما ابلاغ این مصوبه در شرایطی است که یکی از دغدغه‌های بازنشستگان، پرداخت معوقات ۵ ماه اول سال است که دولت چه تصمیمی در رابطه با آن‌ها خواهد شد. این‌که آیا دولت پرداختی خواهد داشت یا تصمیم دیگری دنبال می‌شود؟!

واکنش سازمان تامین‌اجتماعی به پرداخت معوقات بازنشستگان

در همین رابطه، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در رابطه با معوقات بازنشستگان گفته است؛ روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

میرهاشم موسوی در نشست با بازنشستگان اعلام کرده؛ مطابق پیگیری ویژه رییس. جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور این عزیزان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. همچنین روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقبا اعلام می‌شود.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی متذکر شده است؛ صدور احکام جدید را در شهریورماه انجام می‌دهیم و پرداخت حقوق شهریور براساس احکام جدید صورت می‌گیرد.

چگونگی پرداخت معوقات ۵ ماه اول سال

در این میان، اما حسن صادقی، دبیرکل خانه کارگر گفته؛ قرار شده پرداخت معوقات پنج ماه اول سال به تدریج انجام شود؛ طبق عرف و روال کار سازمان، هر ماه بخشی از مطالبات بازنشستگان واریز می‌شود و تا قبل از پایان سال مطالبات به صفر می‌رسد.

به گفته او، معوقات افزایش ۱۰ درصد نیز در طول دو یا سه ماه پرداخت شد و اکنون نیز احتمالا هر ماه بخشی از معوقات بازنشستگان پرداخت خواهد شد؛ به احتمال زیاد، مهرماه معوقات فروردین واریز می‌شود، آبان معوقات اردیبهشت، خرداد معوقات آذر و به همین ترتیب در طول پنج ماه بعد از شهریور، معوقات بازنشستگان پرداخت و به صفر می‌رسد.

صادقی تصریح کرده؛ در این مرحله آنچه باقی مانده ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال قبل است که باید برای اجرایی و عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی شود؛ در این رابطه نیز باید در مذاکرات با مقامات سازمان و وزارت کار، نتیجه قابل قبول حاصل شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یادآور شده؛ بعد از پرداخت ۲۵ درصد متناسب‌سازی ۱۴۰۰ به یک دوران ثبات و پایداری می‌رسیم؛ قاعدتا این بخش از مطالبات بازنشستگان یا همان باقی‌مانده متناسب‌سازی سال قبل نیز باید قبل از پایان سال جاری پرداخت شود تا در پایان سال معوقات بازنشستگان کارگری از سازمان تامین اجتماعی به صفر برسد و سال آینده هیچ مطالبه‌ی معوقی نداشته باشیم و به روال عادی پرداخت مستمری‌ها و افزایش سالیانه آن بازگردیم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ هنوز پاداش پایان خدمت را دریافت نکردند وازرتبه بندی که حقشان بود محروم شدند متأسفانه هیچ رسانه ای به این بی قانونی ها نمی پردازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
خدایا شکرت خدایا شکرت خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
35 سال از پرسنل ناجا بودم شیمیایی جبهه هستم ولی هنوز خدا گواه خونه از خودم ندارم و ۵ سال جبهه هم بودم این درست نیست که وضعیت حقوق بازنشستگان اینقدر نامناسب باشه متاسفم برای مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ببخشید // نحوه پرداخت حقوق مفت خور ها و امکانات رفاهی تفرحی اونا قبل از انقلاب و بعد از انقلاب چطوریه ؟؟// یه گزارش برامون تهیه کنید تا ایدئوزی مون بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا شایعه پراکنی میکنید گناهه ما حقوق قبلی رو گرفتیم وهنوز نه کشوری ونه کشوری رو ندادن حتی تامین اجتماعی بالا دقیق بخون نوشته تازه ابلاغ شده از اول شهریور میدن اما هنوز اسمی از لشکری وکشوری نبردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا حقوق بازنشستگان کشوری اضافه نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
پیگیرن یه عده گفتن مهرماه یه عده میگن باید مالی تامین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ازما کشوری ها که 10 درصد اضافه شد باید چطور زندگی کنیم ؟؟
الان بازنشسته ها که حقوقشون بیش از شاغلین شده ، نباید فکری به حال ما کنن که حقوقمون 5الی 6 تومنه و کرایه خونه هم نمیشه چه برسه به خرج و مخارج!!از بازنشسته ها ، البته نوش جونشون و حقشونم هست و نمیشدنکنند و نمیگم چرا از اونها شده ، بااین تورم ولی واقعا نباید از کشوری لشکریهای شاغل هم تغییر کنه ؟ اصلا نکنه میخوان صبر کنند تا سال بعد و باز 10 درصد چون از بقیه همسانسازی شده و 10 درصدم اضافه کنند کمتر اعتراضی هست )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بیا حقوق بازنشستگان ببین اگه بیشتر از ده درصد اضافه شده همون اول سال بگین مشکل این باز نشستگان وکارمندان حقوق پایین همدیگر نقد می کنیم داد رسی نیست که واقعا این اختلاف حقوق ها را بررسی کنه که چطور خیلی ها حقوق زیر ده تومن وده درصد وخیلی ها هم فیش های حقوقی دارند که با رقم های عجیب بررسی نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
حقوق تامین اجتماعی با لشگری هارو دادن نوش جانشون پس کشوری ها چی میشه بدین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کشوری لشکری جدا نیست با هم میدن
در ضمن مال هیچکدوم هنوز ندادن
فقط تعیین تکلیف کردن
خبرش زدن که تامین اجتماعی شهریور حکم میزنن و طبق حکم جدید میدن و معوقاتم کم کم میدن یجا نمیدن

کشوری لشکری هم فقط من یه خبر دیدم که مهر حکم میزنن و میدن

راست و درست کشوری لشکریارو هنوز تعیین تکلیف نکردن گاهی میگن مهر گاهی میگن باید بودجه اول تعیین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ندادن هیچی
فعلا فقط گفتن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ما نفهمیدیم بازنشستگان کشوری ولشکری هم باید حقوقشون اضافه بشه پس فقط بارنشستگان نامین اجتماعی وکارگری رو نوشتید تکلیف بازنشستگان بالا ذکر کردم چی میشه ۱۰ درصد صدقه دادن لطفا پیگیری کنید تا برایاین دوگروه بازنشستگان مشخص بشه ممنون میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بیین من تووسایتای خبری زیادی مطالعه میکنم
گفتن کشوری لشکری مهرماه ۴۳ تا ۴۵ درصد
گاهی هم میگن باید اول منبع مالی مشخص بشه بعد تعیین تکلیف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تکلیف کشوری لشکریا هم روشن کنید
گاهی میگن مهرماه گاهی میگن باید منابع مالی تامین بشه اول

بالاخره تکلیف چیه
یه تحقیقی کنین ببینین جریان چیه خبرش بذارید
ما هم آدمیم ناسلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
yjc جان قربون قدت همین طور که برای تامین اجتماعیا رسانه ایش میکنین و خبرش میزنین
برای ما بازنشستگان کشوری لشکری بیچاره هم رسانه ایش کنین
سایت شهرخبر زده خبرش توو گوگلم هست فیلمش حتی هست
که ۴۳ تا ۴۵ درصد مهرماه برای کشوری لشکری هم میدن

رسانه ایش کنین تیتر خبریش بزنین که بعد نزنن زیرش


افزایش حقوق بازنشستگان در مهر ماه | خبر خوش برای بازنشستگان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح از مهرماه عملیاتی شده و میانگین حقوق بازنشستگان لشکری به صورت میانگین ۴۳ درصد افزایش خواهد یافت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
پس تکلیف اون 57 درصد که اعمال نشد برای بعضی ها چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ضمن تشکر از همه کسانی که در مسیر رسیدن به حق و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آنها را یاری کردند بویژه رسانه ها، مجلس و کانونهای بازنشستگی و...، اشاره می کنم که این صبر و متانت و قانون مداری بازنشستگان تجربه بسیار ارزشمندی برای آنها و مسئولین کشور محسوب می شود و نشان داد بر صراط قانون می شود از حقوق اساسی خود با رعایت قوانین و نظم اجتماعی به بهترین نحو دفاع نمود و به نتیجه مناسبی نیز رسید. امیدوارم مسئولین مربوطه در دولت و مجلس در مورد بازنشستگان، که چیزی جز حقوق حقه و احترام نمی خواهند، این تجربه را سر لوحه تصمیمات و اقدامات درست و صحیح خود در آینده قرار دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دست مریضاد ... بعد از پرداخت اخر هم سال تمام است و مقرری های سال اینده هم همین بساط را خواهد داشت ...کاری کنید که قوانین لوس و زیر پا گذاشته نشود ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کشوری لشکری هم گفتن مهر ماه حکم‌میزنن و درستش میکنن
yjc خبرش بنویس بذار دیگه
فیلمشم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
پس بازنشستگان لشکری و کشوری چی؟ واقعا نباید فکری به حال این گروه هم کرد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
همیشه بازنشستگان آخرین نفر هستند که به حقشون می رسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
حداقل بگیران ک با ۵۷ درصد حقوقشون ۶ تومن شد چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا کسورات حقوق بازنشستگان پرداخت نمی شود چرا دولت در این کار که حق الناس هست کوتاهی می کند چرا بعد از سه ماه کسورات را به بانک ها پرداخت نمی کنند . جریمه تاخیر و عدم پرداخت و پاسخگوی بانکها باید بازنشسته باشد که دولت به تعهدات خود عمل نکرده است . تا کی ظلم و اجحاف تا کی حق الناس .
آخرین اخبار