گاستروانتریت بزرگسالان؛ مهمترین علائم و علل

گاستروانتریت بیماری است که دستگاه گوارش را درگیر و از طریق عفونت منتقل می شود.

گاستروانتریت در اثر قرار گرفتن دستگاه گوارش در معرض ویروس ها به دلیل مصرف غذای آلوده رخ می دهد و باعث می شود علائمی مانند درد شکم، حالت تهوع و غیره در بیمار ظاهر شود.

علائم گاستروانتریت در بزرگسالان:

دمای بدن بالا
اسهال شدید
بی اشتهایی
تهوع و استفراغ
تشنگی مداوم
احساس خستگی و سرگیجه
ضربان قلب سریع
سردرد مداوم
خشکی در دهان
بروز گرفتگی عضلات

علل گاستروانتریت:

خوردن غذای فاسد، میوه های نارس یا غذای تخمیر شده.

تغییر آب و هوا به خصوص در بهار و پاییز.

قرار گرفتن در معرض میکروب هایی مانند پاراتیفوئید، تیفوئید و E.coli.

تماس با سطوح آلوده.

استفاده از وسایل فرد مبتلا.

مصرف نشسته سبزیجات و میوه ها.

گاستروانتریت در بزرگسالان چند روز طول می کشد؟

یکی از سوالات مهمی است که بسیاری از مبتلایان به گاستروانتریت دارند و مراجعه به پزشک ضروری است تا درمان مناسب بر حسب مورد تجویز شود زیرا هر مورد با دیگری متفاوت است.

تعداد روزهای گاستروانتریت در بزرگسالان بستگی به علائم متاثر از آن دارد. هنگامی که برخی علائم ساده عفونی می شوند، در عرض چند روز بهبود می یابند، اما اگر فرد از کم آبی همراه با گاستروانتریت یا وجود مدفوع خونی رنج می برد، ممکن است نیاز به زمان نسبتا طولانی حدود 14 روز دارد.

آیا گاستروانتریت مسری است؟

بله مسری است و از طریق تماس با فرد مبتلا، استفاده از ابزار شخصی وی یا تماس با سطوح آلوده از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

تفاوت گاستروانتریت و سرماخوردگی

گاستروانتریت از نظر علائم با سرماخوردگی متفاوت است، زیرا علائم سرماخوردگی شامل گرفتگی بینی، سردرد، عطسه، سرفه، گلودرد و گرفتگی صدا است و این با علائم گاستروانتریت که در بالا ذکر کردیم کاملا متفاوت است. .

گاستروانتریت بر دستگاه گوارش و سرماخوردگی بر دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد.

تفاوت گاستروانتریت و مسمومیت:

علائم گاستروانتریت یک تا دو روز پس از عفونت ظاهر می شود، در حالی که علائم مسمومیت غذایی تنها بین یک تا هشت ساعت پس از عفونت ظاهر می شود.

برخی علائم مشابه گاستروانتریت و مسمومیت وجود دارد که شامل درد معده، اسهال، تهوع و استفراغ می شود.

نکاتی طلایی برای جلوگیری از مشکلات گوارشی

مهم است که به محض ظاهر شدن علائم به پزشک مراجعه کنید تا درمان مناسب پزشکی را تجویز کند که شامل داروهای ضد استفراغ، آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت باکتریایی، داروهای اسهال و داروهای ضد اسپاسم است.

در درمان دارویی مهم است که مراقب باشید مایعات فراوان بنوشید تا از کم آبی ناشی از گاستروانتریت جلوگیری کندد.

شما باید یک رژیم غذایی متعادل همراه با وعده های غذایی کوچک و مکرر داشته باشید، از چربی، محصولات لبنی و غذاهای سرخ شده اجتناب کنید.

مهم است که به اندازه کافی استراحت کنید و بخوابید تا سیستم ایمنی بدن به طور موثر کار کند و این به از بین بردن ویروس ها و باکتری ها کمک می کند.

برخی از انواع گیاهان وجود دارند که در هنگام ابتلا به گاستروانتریت باید مراقب آنها بود، از جمله نعناع، ریحان، زنجبیل، دارچین و زردچوبه، زیرا به پاکسازی معده و از بین بردن باکتری ها و میکروب ها کمک می کنند.

منبع: العین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار