سوریه: آمریکا باید بدون قید و شرط نظامیان خود را خارج کند

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آمریکا باید بدون قید و شرط نیرو‌های نظامی خود را که به طور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، خارج کند.

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اتهام زنی دولت آمریکا مبنی بر ربودن شهروندان آمریکایی، اعلام کرد که این اظهارات گمراه کننده و غیرمنطقی است و شامل اتهامات نادرست در ربودن یا دستگیری شهروندان آمریکایی از جمله آستین تایس، سرباز ارتش آمریکا که سال‌ها پیش دولت آمریکا  اعتراف کرد که او دیگر آمریکایی‌ها به صورت غیرقانونی وارد خاک جمهوری عربی سوریه شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه ربودن یا ناپدید شدن هر شهروند آمریکایی را که وارد خاک این کشور شده یا در مناطق تحت حاکمیت و دولت سوریه سکونت داشته باشد را تکذیب و تاکید کرد که این کشور به تعهدات حقوق بین الملل و مقررات کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی متعهد است.

در ادامه این بیانیه آمده است که طرف آمریکایی باید فوراً و بدون قید و شرط نیرو‌های نظامی خود را که به طور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، خارج کند و از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه خودداری کند و از حمایت از گروه‌های جدایی‌طلب مسلح و گروه‌های تروریستی  دست بردارد.

وزارت خارجه سوریه در انتها تاکید کرد که هرگونه گفتگو یا ارتباط رسمی با طرف دولت آمریکا تنها علنی و مبتنی بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و عدم مداخله در امور داخلی آن خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
ارتش سوریه بی عرضه هست، اشغال خاک سوریه توسط امریکاییها با انفعال دولت بشاراسد تا الان ادامه داشته،اگه یکی مثل سیدحسن نصرالله تو سوریه حاکم بود،امریکاییها جرات اشغالگری نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
سوریه باید تمام نیروی خود را صرف بیرون انداختن امریکا از سوریه کند با همکاری ایران. رجب صدام اردوغان هم توسط روسیه به بازی گرفنه خواهد شد.
آخرین اخبار