دردسر چندگانگی نام خیابان ها در سیرجان

یعقوبی گفت: چندگانگی نام برخی از خیابان‌ها، معابر و میدان‌های سیرجان موجب شده تا نام یک معبر در بانک اطلاعاتی چندین دستگاه خدمات رسان با یکدیگر مغایرت داشته باشد.

جلسه کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرستان سیرجان به ریاست یعقوبی پور سرپرست فرمانداری و با حضور معاون امور عمرانی، شهردار و رییس شورای شهر سیرجان و دیگر اعضای کمیته در خصوص نامگذاری معابر و میادین شهر در محل فرمانداری برگزار شد.

علی یعقوبی پور، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان به اهمیت اسامی معابر اصلی و اینکه اسامی معابر باید بیانگر هویت و فرهنگ منطقه باشد، اشاره کرد و گفت: چندگانگی نام برخی از خیابان‌ها، معابر و میدان‌های شهرستان موجب شده تا نام یک معبر در بانک اطلاعاتی چندین دستگاه خدمات رسان با یکدیگر مغایرت داشته باشد که وجود این نقص می تواند در شرایط بحرانی و حتی بروز حادثه که نیاز به امدادرسانی است، خطرآفرین باشد.

او با تاکید بر اینکه نام معابر و میادین باید با هویت فرهنگی آن منطقه سنخیت داشته باشد، افزود: اگر سنخیتی بین نام جدید و هویت خیابان وجود نداشته باشد، مردم ترجیح می‌دهند از همان نام قبلی استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان بیان کرد: عملیات نصب تابلوهای اسامی معابر از ماه های گذشته آغاز شده است.

او تصریح کرد: عملیات نصب تابلوی معابر با هدف سهولت در شناسایی آدرس معابر، یکسان سازی و بهبود وضعیت شناسایی معابر و کوچه ها و دسترسی آسان‌تر شهروندان به آدرس دلخواه انجام می شود.

در ادامه جلسه مصوبات جلسه قبلی بررسی و اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه نامگذاری معابر، اماکن عمومی و میادین شهرستان ارائه کرده و تصمیماتی اتخاذ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار