اجرای طرح ساماندهی داوران قرآنی در کشور

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح ساماندهی داوران قرآنی در کشور خبر داد.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی مازندران در مجتمع فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل، گفت: طرح ساماندهی داوران قرآنی در دستور کار سازمان اوقاف و امورخیریه قرار دارد.

او افزود: یک مرحله از این طرح تاکنون اجرا شده و مراحل دیگر در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

مجیدی‌مهر گفت: باید با توسعه و تبلیغ وقف قرآنی زمینه را برای برگزاری مسابقات قرآنی با کیفیت و کمیت بالا بیشتر از گذشته مهیا کنیم.

او افزود: با ترویج وقف قرآنی واقفان نیک‌اندیش در برگزاری مسابقات اهتمام می‌ورزند و قرآن کریم بهتر و بیشتر در بین مردم ترویج می‌یابد.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه باید مسابقات قرآنی و فعالیت‌های قرآن در آستان مقدس امامزادگان برپا شود، گفت: با برگزاری رویداد‌های قرآنی در امامزادگان مردم را بیشتر به شرکت در فعالیت‌های قرانی سوق داده و تشویق می‌کنیم.

او با اعلام اینکه ۷۴ درصد از وقف‌ها برای سیدالشهدا (ع) و برگزاری مراسم و خرج دادن برای امام حسین (ع) است که فقط باید براساس نیت واقفان در این بخش هزینه شود، افزود: چرخ رقابت‌های قرآنی به همت واقفان نیک‌اندیش می‌چرخد.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه گردش مالی و هزینه‌های برگزاری مسابقات قرآنی بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان است، گفت: باید مسؤولان در جامعه خیران و افراد نیک‌اندیش را به سمت وقف‌های قرآنی هدایت و تشویق کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.