امنیت در مرز‌های شرقی خراسان رضوی با وجود عوامل ناامن کننده پایدار است

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: یکسال پس از استقرار و تثبیت حاکمیت جدید در افغانستان، اکنون مرز‌های شرقی استان با وجود عوامل ناامن کننده و تهدیدزا در امنیت پایدار قرار دارد.

محمد رضا دبیری افزود: پس از تحول نظام سیاسی در افغانستان و تسلط طالبان بر نظام حاکمیتی تلاش‌های فراوانی صورت گرفت که امنیت مرز‌های شرقی استان به نوعی مخدوش و ملتهب شود.

وی گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داده بودند تا با استفاده از فضای بحرانی بوجود آمده و نبود ثبات سیاسی و امنیتی پروژه ایران هراسی را تقویت و بر امنیت مرز‌های جغرافیایی و سیاسی ما تاثیر گذاشته و آن را متشنج نمایند که به لطف الهی و مجاهدت همه مسوولان سیاسی و امنیتی استان ضمن اقدامات پیشگیری با تهدیدات آن‌ها مقابله شده است.

محمد رضا دبیری افزود: البته همچنان اقدامات تحریک آمیزی از سوی عوامل ناامن کننده با استفاده از فضاسازی رسانه‌ای صورت می‌گیرد تا عدم ثبات امنیتی در مرز‌ها بزرگنمایی شده و مراودات تجاری را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مدیر کل امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: طی ۱۲ ماه گذشته اقدامات عوامل افراط گرا و ناامن کننده مرز‌های استان با هوشیاری تمام از سوی نیرو‌های مرزبانی فراجا و یگان‌های تکاور آجا مستقر در مرز‌های شرقی همواره با شکست روبرو شده است.

او گفت: به شکر خدا تنش آفرینی‌های مرزی در هر شکل ممکن، مدیریت شده و نیرو‌های مرزبانی ما در کنار سایر ارکان امنیتی اوضاع مرزی را در رصد و کنترل خود قرار داده و هرگونه بهانه را برای متشنج کردن مرز‌های شرقی استان از عوامل خارجی سلب نموده اند.

وی گفت: این فضای امن به تقویت و توسعه مراودات تجاری در مجموعه مرزی و اقتصادی دوغارون با همکاری مسوولان اقتصادی و گمرکی افعانستان و تجار دو کشور منتهی شده و امید می‌رود با تقویت همکاری‌ها بیش از این نیز فزونی پیدا کند.

گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.