لبنان خواستار مداخله شورای امنیت برای پایان دادن به تجاوزات تل‌آویو شد

وزارت خارجه لبنان می‌گوید به خاطر نقض حریم هوایی خود به وسیله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و بمباران سوریه به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

وزارت خارجه و امور مهاجرین لبنان با صدور بیانیه‌ای تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و استفاده این رژیم از حریم هوایی لبنان برای بمباران خاک سوریه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش المنار، این وزارتخانه در بیانیه خود نسبت به عواقب این رفتار و تداوم نقض حاکمیت لبنان در چارچوب نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی هشدار داد. وزارت خارجه لبنان در پایان اعلام کرد به شورای امنیت شکایت خواهد کرد و از این نهاد می‌خواهد «برای پایان دادن به تجاوز‌های مداوم اسرائیل مداخله جدی کند».

شب گذشته رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند در پی حملات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دست کم سه سرباز کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در این بین، سانا به نقل از یک منبع نظامی ناشناس اعلام کرد که نیرو‌های پدافند هوایی سوریه با «تجاوزات» مقابله کرده و موفق شدند برخی موشک‌ها را سرنگون کند. گفته می‌شود حملات به دمشق از سمت «جنوب شرقی بیروت» پایتخت لبنان انجام شده و حملات به «طرطوس» از سمت دریای مدیترانه بوده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پیامی این تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه با محکوم و بر همبستگی کامل خود با دمشق تاکید  کرد. این جنبش سکوت رسمی جهان عرب درباره تجاوزگری های مستمر رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نیز محکوم کرد.

 از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، رژیم صهیونیستی صد‌ها حمله هوایی در داخل این کشور انجام داده و مواضع دولتی را هدف قرار داده اما به ندرت حاضر به واکنش دادن به اعتراض های دمشق می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خب چکار کنند ؟ کشور فلسطین چنان کوچک است که جنگنده ها نمی توانند در این فضای کوچک دور بزنند و مجبور می شوند از فضای همسایگان استفاده کنند . پس همسایه به چه کار آید ؟ همسایگان باید رعایت حال همدیگر را داشته باشند . امان از همسایه بد.
آخرین اخبار