رونمایی از طرح مهمان امام رضا (ع) در مشهد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: طرح مهمان امام رضا (ع) با هدف ارزان سازی سفر به مشهد اجرا می شود.

سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در جلسه با مدیران هتل‌های مشهد گفت: طرح مهمان امام رضا (ع) با هدف کاهش هزینه‌های سفر و ارزان سازی سفر برای زائران با کمک هتل‌داران و مراکز اقامتی مشهد پیش‌بینی شده است.

او افزود: هدف از اجرای این طرح  تعمیق فرهنگ رضوی و افزایش سفر‌های سازمان یافته و خانواده محور است. در اجرای این طرح، تمامی واحد‌های اقامتی ظرفیت خالی خود در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده، ثبت می‌کنند و زائران هم از طریق این سامانه، ظرفیت‌های خالی اقامت را شناسایی و از مراکز اقامتی مورد نظر، استفاده خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: مدیریت این سامانه و وارد کردن اطلاعات مربوط به اقامت با مدیران واحد‌های اقامتی است و آن‌ها اطلاعات را به‌روزرسانی می‌کنند. با این اقدام، زائر و مسافر به سمت ظرفیت‌های خالی مراکز اقامتی هدایت می‌شود و با این کار ضریب اشغال مراکز اقامتی هم افزایش می‎یابد.

موسوی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این طرح نقش تسهیل‎گر را دارد و امور مربوط به این طرح توسط بخش خصوصی با تشکیل کمیته اجرایی این طرح انجام می‌شود.

او تصریح کرد: سامانه مهمان امام رضا (ع) مخصوص پذیرش زائر در مشهد طراحی شده و پل ارتباطی مستقیم زائران با مراکز اقامتی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تأکید کرد: برای زمان غیرپیک حضور زائران در مشهد هم طرح‌هایی را در دستور کار داریم که در ۶ ماهه دوم اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار