اعتصابات در انگلیس باعث توقف در خدمات خطوط ریلی شده است

هزاران راننده قطار روز شنبه در انگلیس در اعتصاب به دلیل کاهش نیروی کار، حقوق و شرایط کاری، خدمات خود را در بسیاری از نقاط این کشور متوقف کردند.

رانندگان ۹ شرکت ریلی به دلیل پیشنهاد کاهش نیروی کار و دستمزد همچنین شرایط کاری اعتصاب کرده‌اند. بخش‌های بزرگی از شبکه قطار انگلیس متوقف شده و اعتصاب‌های بیشتری برای هفته آینده تعیین شده است.

به گزارش دویچه وله، اعتصاب ۲۴ ساعته اعضای انجمن مهندسین و آتش نشانان لوکوموتیو (ASLEF) خدمات ریلی را در مسیر‌های اصلی، از جمله لندن، اسکاتلند و ولز و همچنین قطار‌های مسافربری در اطراف پایتخت متوقف کرد.

مسافران انگلیسی پیش از این شاهد تابستانی پر از هرج‌ومرج به دلیل لغو پرواز‌ها و تأخیر‌های طولانی در فرودگاه‌ها و بنادر بوده‌اند.

اعتصاب شنبه باعث سردرگمی و مسافران و هواداران فوتبال شده است که برای سفر به محل مسابقات به شبکه ریلی متکی هستند.

دویچه وله در گزارش خود با مطرح کردن این پرسش که «چرا کارگران راه آهن انگلیس اعتصاب می‌کنند؟» نوشت، سفر‌های ریلی در انگلیس هنوز به طور کامل از همه‌گیری کرونا بهبود نیافته است و تعداد سفر‌های ریلی که سالانه انجام می‌شود در مقایسه با قبل از شیوع ویروس کرونا به بیش از نیم کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید:


اکنون که دولت انگلیس یارانه‌ها را برای کمک به حفظ بنگاه‌ها در طول قرنطینه برداشته است، بسیاری از شرکت‌های ریلی می‌گویند که چاره‌ای جز کاهش هزینه‌ها و کارکنان ندارند.

انگلیس با بحران هزینه زندگی مواجه است

دویچه وله نوشت، مانند بسیاری از کشور‌های دیگر، انگلیس نیز با بحران هزینه زندگی مواجه است. تورم در سال جاری به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته یعنی ۹.۴ درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود که به ۱۳ درصد برسد.

افزایش قیمت‌های غذا، انرژی و سوخت، تقاضای کارگران را برای دستمزد‌های بهتر افزایش می‌دهد.

اتحادیه‌ها همچنین دولت محافظه‌کار انگلیس را متهم می‌کنند که از ارائه پیشنهاد پرداخت بهتر به شرکت‌های ریلی، که عمدتاً مالکیت خصوصی دارند، اما به شدت تحت نظارت هستند، جلوگیری می‌کند.

دولت به تعیین کرایه‌ها، سطوح خدمات و ساختار‌های صنعتی کمک می‌کند و به دلیل عدم رعایت وقت‌شناسی توسط اپراتور‌های راه‌آهن زیان‌ده، مجبور به ملی کردن مجدد چندین خط شده است.

«میک ویلان» دبیرکل اتحادیه راه آهن انگلیس (ASLEF) گفت: «شرکت‌ها گفته‌اند که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند اعضا را افزایش دهند. آن‌ها دولت را مقصر می‌دانند. در حالی که دولت می‌گوید این به اپراتور‌های قطار بستگی دارد؛ بنابراین ما در وضعیت Catch-۲۲ گرفتار شده ایم.»

وضعیت Catch-۲۲ یک موقعیت متناقض است که یک فرد به دلیل قوانین یا محدودیت‌های متناقض نمی‌تواند از آن فرار کند.

وزارت حمل‌نقل انگلیس مانع از مذاکرات شده است و از اتحادیه‌ها و بخش راه‌آهن خواسته است تا «در مورد معامله‌ای که برای کارکنان راه‌آهن، مسافران و مالیات‌دهندگان منصفانه باشد، توافق کنند.»

این در حالی است که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند میانگین بهای پرداختی برای قبوض انرژی در انگلیس در سال ۲۰۲۳ به بالای ۵ هزار پوند به صورت سالانه افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار