گروه‌های شیعی عراق: هیچ طرفی نمی‌تواند اراده همه را مصادره کند

چارچوب هماهنگی عراق با تأکید بر گفت‌وگو و تفاهم بین همه مردم این کشور در تحولات اخیر، اعلام کرد هیچ طرفی نمی‌تواند اراده همه را مصادره کند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، حامیان چارچوب هماهنگی در پل معلق نزدیک منطقه سبز در بغداد همزمان با تحصن حامیان «جریان صدر» در مقابل پارلمان این کشور، تجمع کردند.

کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عراق تنها از طریق گفت‌وگو و تفاهم بین همه مردم آن قابل مدیریت است و هیچ طرفی نمی‌تواند اراده همه را مصادره کند.»

به گزارش الجزیره، «چارچوب هماهنگی» در این بیانیه که در پایان تظاهرات امروز (جمعه) در نزدیکی منطقه سبز در پایتخت عراق انجام شد، خواستار «همبستگی با خواسته‌های اکثریت ملی برای یک زندگی آزاد و شرافتمندانه و ایجاد دولت خدمت ملی» شد.

«چارچوب هماهنگی» همچنین گروه‌های سیاسی را به تسریع در روند تعیین نامزد ریاست‌جمهوری فرا خواند و خواستار تعیین تکلیف نامزد فراکسیون اکثریت برای نخست‌وزیری شد.


بیشتر بخوانید:


سخنگوی کمیته سازماندهی تظاهرات «چارچوب هماهنگی» اعلام کرد: «عراق برای همه است و ما نیاز به یکپارچگی و احترام به اعتبار کشور داریم. ما خواستار برگزاری مجدد فوری جلسات مجلس هستیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «چارچوب هماهنگی در عراق خواستار تسریع در تشکیل دولت خدمات ملی با اختیارات کامل مطابق با شرایط قانون اساسی است. دولت باید به دنبال احیای اعتبار دولت و رسیدگی به مشکلات شهروندان عراقی باشد.»

«چارچوب هماهنگی» تأکید کرد: «از نیرو‌های سیاسی به ویژه نیرو‌های کرد خواستار تسریع در حل‌وفصل معرفی نامزد ریاست جمهوری هستیم. حمایت کامل خود را از قوه قضائیه و نهاد‌های آن اعلام می‌کنیم و هرگونه تخطی علیه آن را رد می‌کنیم.»

«چارچوب هماهنگی» از تحصن علنی در مقابل دروازه پل معلق در منطقه سبز در بغداد خبر داد و افزود: «از رئیس مجلس نمایندگان می‌خواهیم ساختمان پارلمان را تخلیه کند و کار قانونگذاری و نظارتی آن را فعال کند. ما از نیرو‌های امنیتی خود می‌خواهیم که از نهاد‌های دولتی محافظت کنند، اعتبار آن‌ها را حفظ کنند و آن‌ها را قادر به انجام کار خود کنند.»

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز خطاب به تجمع‌کنندگان گفت: «به شما قول تسریع در تشکیل دولت و بازگشت مجلس را در اسرع وقت می‌دهیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
آخرین اخبار