ملا عبدالغنی برادر:

افغانستان به زودی به خود کفایی دست پیدا می‌کند

ملا عبدالغنی برادر می‌گوید که سرمایه‌گذاری در بخش‌های استخراج معادن و ساخت بند‌ها روز به روز در کشور بیشتر می‌شود.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزرای طالبان که امروز پنج‌شنبه(۲۰اسد/مرداد) در نشست جذب سرمایه‌ گذاران  ملی و بین المللی در سکتور انرژی و آب در کابل صحبت می‌کرد گفت: ما به مردم اطمینان می‌دهیم که سرمایه‌گذاری در بخش استخراج معادن، ساخت بندها و سایر بخش‌های دیگر روز به روز بیشتر می‌شود.

برادر با بیان اینکه افغانستان ممکن است در کوتاه مدت به خودکفایی برسد گفت:" مقامات طالبان در این راستا تلاش می‌کنند تا مشکلات کشور را حل سازند".

برادر گفت: ما از تجار و سرمایه‌گذاران می‌خواهیم تا در بازسازی و خودکفایی افغانستان همکاری کنند این کار نه تنها این‌که به نفع کشور است، بلکه به نفع تجار و سرمایه‌گذاران نیز می‌باشد.

این گفته‌های برادر درحالی مطرح می‌شوند که با تسلط مجدد یک ساله طالبان در افغانستان، نهاد‌های ملی و بین المللی از بحران بشری ناشی از گرسنگی در این کشور هشدار داده اند.

همچنین شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان در نشست جذب سرمایه گذاری در بخش سکتور انرژی و آب گفت که درآمد معادن در سه ماه نخست سال مالی در حکومت گذشته ۶۸ میلیون افغانی بود اما اکنون این درآمد به بیش از ۴ میلیارد افغانی رسیده است.

دلاور گفت که طرح تولید ۱۷۰۰ میگاوات برق از سنگ زغال را به ریاست‌الوزرا پیشنهاد کرده است. به گفته دلاور ۵۱ پروژه معادن کوچک و سه پروژه معادن بزرگ به اعلام گذاشته خواهد شد.

برچسب ها: طالبان ، معادن ، ملا برادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.