وزیر اقتصاد :

نقاط ضعف و قوت طرح کالا برگ الکترونیکی شناسایی می شود

خاندوزی گفت: تا اول شهریور نقاط ضعف وقوت، طرح کالابرگ الکترونیکی ارائه می‌شود.

احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران کرمان گفت: از دستور کار‌های جدی دولت در بحث اقتصادی، توازن اقتصادی منطقه‌ای است به گونه‌ای که استان‌ها بتوانند با اختیاراتی که به آنان تفویض می‌شود، توانمند شوند.

او بیان کرد: از جمله اتفاقاتی که در این دولت با تدبیر رخ داد، این بود که مالیات‌های شرکت‌های متمرکز در آن‌ها که درجاه‌های دیگر خرج می‌شد در استان مبدا هزینه شود.

وزیر اقتصاد گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ شرکتی که مالیات یا عوارض آن‌ها به نام استان‌های دیگر یا تهران یا مودیان بزرگ مالیاتی ثبت می‌شد به خود استان‌ها برگشت داده می شود که این میزان حدود ۶ هزار میلیارد تومان شد که به توانمندی شهر‌ها وشهرداری‌های مختلف کمک می‌کند.

او بیان کرد: در همین ۳ ماهه اول امسال هزار و ۲۰۰ شرکت جدید شناسایی کردیم که منابع آن‌ها به استان خودشان  برنمی گشت که حدود ۵۰۰ میلیاردتومان از منابع آن‌ها به استان‌ها برگشت و ما امیدواریم تا شب عید این مساله کاملا اجرایی شود.

خاندوزی در خصوص زمان ارائه کالابرگ الکترونیکی نیز گفت: حکم مجلس این بود دولت از ساز وکار‌هایی مثل کالابرگ الکترونیکی در هدفمندی یارانه‌ها استفاده کند، گزارش‌هایی که از برخی استان‌ها دریافت شده تا اول شهریور تجمیع وبه ما ارسال می‌شود که ما نیز نقاط قوت وضعف را یافته و تصمیم خواهیم گرفت به چه شکل این طرح را ادامه دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با خانواده شهید الله دادی در سیرجان دیدار کرد

در سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر خود به شهرستان سیرجان، با خانواده شهید سردار محمد علی الله دادی از شهدای مدافعین حرم این شهرستان دیدار کرد.

در این دیدار امام جمعه سیرجان، سرپرست فرمانداری، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان وی را همراهی کردند.

 بازدید از منطقه گل گهر، جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی شهرستان و جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های سفر وزیر اقتصاد به شهرستان سیرجان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
این مبلغ یارانه ها با توجه به هزینه های بسیار زیاد زندگی خیلی کم هست و مردم با این یارانه ها می توانند مواد خوراکی و یا دوا و درمان و .... خود را در هر جایی که هستند بدون هزینه کرایه سواری و تاکسی و مینی بوس و حمل و نقل دادن و سرما و گرما و گرسنگی خوردن و خسته شدن و تلف کردن زمان خود و تعطیل کردن کار و زندگی خود دم در خانه خود براحتی تهیه کنند و کالا برگ همه این مسایل را درپی دارد و نیز ایجاد ترافیک در شهرها و درنهایت هم نارضایتی مردم از کیفیت و کمیت کالاهای داده شده و پراکندگی فروشگاهها در سطح شهرها و نبودن برخی از کالاهای اعلام‌شده و در نتیجه چند بار هزینه کردن و صرف زمان و زحمت کشیدن مجدد برای تهیه آنها.