انگلیس سفیر چین را احضار کرد

در پی تشدید اقدامات پکن در واکنش به سفر پلوسی به تایوان، وزیر خارجه انگلیس، سفیر چین را احضار شد.

به دنبال تشدید اقدامات پکن علیه تایوان در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان،  لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) ژنگ زگوانگ، سفیر چین در لندن را احضار کرد تا درباره واکنش‌های پکن در قبال تایوان پس از سفر پلوسی توضیحاتی ارائه دهد.

به گزارش یورونیوز، لیز تراس با صدر بیانیه‌ای گفت: «ما در ماه‌های اخیر شاهد رفتار‌ها و سخنان تهاجمی و فزاینده‌ای از سوی پکن بوده‌ایم که صلح و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند. بریتانیا از چین می‌خواهد تا هرگونه اختلاف را از راه‌های مسالمت‌آمیز، بدون تهدید یا استفاده از زور یا اجبار حل کند.»

در همین راستا جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان در یک کنفرانس مطبوعاتی در تایپه ادعا کرد که تمرینات نظامی چین در مقیاس بزرگ و پرتاب موشک و همچنین حملات سایبری، کمپین تبلیغاتی علیه تایوان و اعمال تحریم برای تضعیف روحیه عمومی مردم این جزیره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
فرصت طلایی برای یکسری کشورها ایجاد شده تا با اتحاد باهمدیگه والبته احترام به قوانین بین المللی ( نه خورده فرمایشهای امپیرالیسم وصهیونیست واستعمار ووهابیت) وندادن بهانه دست نظام سلطه دریک زمان مناسب انتقام سختی ازاشغالگران/استعمارگران/غارتگران/ مثلث فساد وتباهی وجرم وجنایت وظلم وستم وطمکاری و... عبری عربی غربی (صهیون) (نوچه هاواوبسته هاارتجارع عرب تروریستها و..) ( انگلیس وفرانسه وآمریکا) که با نقاب جدید (بعدازجنگ جهانی دوم) حقوووووق بشر وآزادی !!! ودموکراسی!!!! و... وباتوسل به زحمات دانشمندان عالمان ومتخصصان وسوء استفاده ازتکنولوژیهای بشری ساختار فساد انگیز خودشان را مدرن وتجهیز کرده اند، بگیرند وآنها رابرای همیشه نابود کنند وجهان چند قطبی را گسترش دهند درسایه احترام به همه کشورها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
پروا مکن بشتاب همت چاره ساز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
حالا چین بیچاره چی می شه ؟ چین دست و پایش را گم کرده و به زودی کلیه اوامر غرب را انجام خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
حالا وقتشه تا ایران ستیزان غرب گدا با یک چشم برای اکراین و با چشم دیگر برای تایوان گریه کنند و با یک دست بر سر کوبند و با دست دگر بر سینه زنند و در ظاهر مدعی عزا داری حسین (ع) و یاران باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
زنده باد چین
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۸:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
کلیه کارکنان سفارت انگیس در چین باید به علت پاره ای توضیحات به دایره جنایی فراخوانده شوند. و بازخواست شوند تا حساب دستشان بیاید.
آخرین اخبار