تجلیل از خبرنگاران ایثارگر در قزوین

در مراسمی از خبرنگاران ایثارگر و خانواده‌های خبرنگاران شهید تجلیل شد.

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در حسینیه مرکزی امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار و از خبرنگاران ایثارگر و خانواده‌های خبرنگاران شهید تجلیل به عمل آمد.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در این مراسم گفت با بیان اینکه امروز نمی‌توانیم نسبت به حوادث پیرامونی کشور بی تفاوت باشیم، گفت: رسانه‌ها باید زبان صادق جامعه و روایتگری واقع بین برای نسل‌های بعدی باشند.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی افزود: ۱۷ مرداد بهانه‌ای برای عرض خدا قوت و خسته نباشید به اصحاب رسانه است چرا که یک روز یا یک هفته برای پاسداشت از زحمات خبرنگارانی که به عنوان زبان صادق جامعه و پل ارتباطی بین مسوولان و جامعه هستند، بسیار کم است.

وی با بیان اینکه روز‌های خوبی را طی یک سال گذشته در کنار خبرنگاران سپری کرده است، تصریح کرد: خبرنگاران در ازای کار و خدمت خود هیچگاه انتظار تعریف و تمجید ندارند و مسیر کاری آن‌ها نیز به لحاظ روحیه و وظیفه ذاتیشان هیچگاه به انحراف کشیده نمی‌شود.

سردار رفیعی آتانی با تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی، گفت: همه می‌دانیم زبان سیدالشهداء براساس منطق و گفتگو بود و ایشان هیچگاه به ناحق بر روی کسی شمشیر نکشید و همین سیره باید از سوی اصحاب رسانه به عنوان روایتگران حقایق برای جامعه تداوم یابد.

وی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ دعوای بین حق و باطل بود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام (ره) با اشاره به یکی از خصوصیات ایشان فرمودند که همواره و تحت هر شرایطی میدان عمل جدیدی خلق کرده و در کنار آن جامعه را به بهترین شکل ممکن هدایت می‌کردند.

رفیعی آتانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عاشورا را مایه عزت و حرکت بیان کرده اند، گفت: همه ما باید بر محور امام جامعه حرکت کنیم چرا که امام همواره در قله ایستاده و ما با ایشان فاصله داریم.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین هم خبرنگاری را از حرفه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار اجتماعی دانست و گفت: این شغل، دریچه‌های جدیدی را به روی آحاد جامعه باز می‌کند و باعث روشنگری در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی افزود: خبرنگاران، دیده بانانی هستند تا جامعه دچار مخاطرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نشود و به همین جهت اگر آنان نبودند بسیاری از حوادث تاریخی در زمان خود مدفون می‌شد.

وی از خبرنگاران به عنوان چشم تیزبین جامعه یاد کرد و افزود: در جامعه با قشر خبرنگار حسینی و زینبی مواجه هستیم که سعی دارند اخبار را به صورت دقیق و واقع نشر دهند و نیز قشر خبرنگار یزیدی روبه رو هستیم که با وارونه ساختن اخبار آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت خبرنگار عاشورایی و زینبی با مجاهدت و اخلاص و تحت تاثیر قرار نگرفتن از جنگ روانی دشمن به مرکز دشمن حمله و هجوم می‌کند و در نهایت تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کرده و برای روشنگری در جامعه گام بر می‌دارد.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به ایام عاشورای حسینی، افزود: اگر شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نبود بدون تردید هیچ تحولی در جامعه دینی صورت نمی‌گرفت.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین اضافه کرد: خبرنگاران جامعه اسلامی ما در طول سال‌های اخیر ثابت کردند که با قلم و اطلاع رسانی صحیح و به موقع خود در کنار ملت فهیم، با بصیرت و موقع شناس ایران اسلامی خواهند ایستاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.