آمریکا از تقویت نظامیان خود در کشورهای حوزه بالتیک خبر داد

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال تقویت خود در سمت شرقی ناتو و مرزهای روسیه است.

به گزارش العربیه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن به حمایت نظامی اوکراین برای مقابله با روسیه ادامه خواهد داد، تاکید کرد که آمریکا فرماندهی ائتلافی متشکل از ۵۰ کشور را برای حمایت نظامی از اوکراین بر عهده دارد.

آستین همچنین به رزمایش‌های نظامی این کشور در مناطق دیگر پرداخت و گفت: آمریکا در حال تقویت حضور خود در سمت شرقی ناتو است و تمریناتی نظامی در کشور‌های بالتیک انجام خواهد داد و اکنون در حال استقرار نیرو‌های اضافی در آن منطقه است.

این اظهارات دو روز پس از آن بیان می‌شود که بانک جهانی از کمک مالی ۴.۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین خبر داد و اعلام کرد که این بسته حمایتی به کی‌یف برای کاهش عواقب جنگ کمک خواهد کرد. بخش عمده‌ای از این کمک مالی این ماه پرداخت می‌شود و بخشی از بسته حمایتی ۸.۵ میلیارد دلاری آمریکا برای کمک به دولت اوکراین برای بازسازی بیمارستان‌ها، مدارس و سایر خدمات ضروری دولتی برای مردم اوکراین است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز از سویی دیگر ادعا کرده است این کمک اقتصادی برای حمایت از مردم اوکراین در دفاع از حاکمیت خود در برابر حمله روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا، ناتو، اروپا، هر سه و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
آخرین اخبار