بیش از یک میلیون هکتاراز اراضی خراسان شمالی مستعد اجرای طرح‌های آبخیزداری

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با هدف جلوگیری از فرسایش خاک برای یک میلیون هکتار طرح آبخیزداری تهیه شده که تا کنون آبخیزداری برای ۵۰۰ هزار هکتار اجرایی و ۲۵۰ هزار هکتار نیز در حال انجام است.

حسین فردی گفت :مساحت عملیات اجرایی آبخیزداری ۲۵۰ هزار هکتاردر خراسان شمالی آغاز می‌شود که با هدف جلوگیری از فرسایش خاک برای یک میلیون هکتار طرح آبخیزداری تهیه شده که تا کنون آبخیزداری برای ۵۰۰ هزار هکتار اجرایی و ۲۵۰ هزار هکتار نیز در حال انجام است.

حسین فردی در ادامه از اختصاص ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سفر ریاست جمهور به استان خبر داد و گفت: با این اعتبار می‌توان عملیات اجرایی ۲۵۰ هزار هکتار را انجام و علاوه بر آن مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۲۰۰ هزار هکتار دیگر را نیز اجرایی کرد.

به گفته فردی هر ساله اعتبارات با اختصاص اعتبارات تملک دارایی عملیات آبخیزداری در سطح ۳۵۰۰ تا ۶ هزار هکتار انجام می‌شود که به علت اندک بودن اعتبارات تملک دارایی نمی‌توان پاسخگوی نیاز استان بود.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت :  ۷۵ درصد از فرسایش در حوزه آبریز شیرین دره ناشی از فعالیت‌های انسانی است،  از مساحت دو میلیون و ۳۳ هزار هکتاری خراسان شمالی ۷۰ درصد از آن سیل خیز بوده و در معرض فرسایش خاک قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.