اختصاص ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های گازرسانی در بانه

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: در سال جاری ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های گازرسانی شهرستان بانه اختصاص یافته است.

احمد فعله گری در دیدار با فرماندار جدید شهرستان بانه اظهار داشت: ۴ شهر و ۱۵۶ روستا در این شهرستان گازرسانی شده که موجب شده ضریب نفوذ در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی به ۹۶ درصد برسد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: تعداد روستا‌های قابلیت گازرسانی در شهرستان بانه ۱۶۵ مورد می‌باشد که با توجه به افزایش ضریب نفوذ گازطبیعی در مناطق مرزی و ارتقای شاخص‌های رفاهی به تعداد ساکنان روستای هر روز افزوده می‌شود و میزان مهاجرت معکوس با روند صعودی رو به افزایش است و اکنون ۱۹۰ روستا در این شهرستان برای گازرسانی برنامه ریزی صورت گرفته است.

او درباره ی پروژه‌های فعال شهرستان بانه بیان کرد: عملیات گازرسانی در ۱۹ روستا و ۴۰ کوخ و ۱۲ واحد صنعتی در حال حاضر فعال بوده و برای ۱۷ روستای باقیمانده به عدد ۱۹۰ روستای گازدار، پکیج و اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار در دست اقدام می‌باشد.

او مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال جاری در شهرستان مرزی بانه را ۶۵۰ میلیارد ریال (۶۵ میلیارد تومان) ذکر کرد.

فعله گری یادآور شد: با گازدار شدن روستا‌های در دست اقدام ضریب نفوذ گاز طبیعی تا پایان سال جاری به بیش از ۹۹ درصد در جمعیت روستای می‌رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تعداد مشترکین شهرستان بانه را ۵۵ هزار مورد عنوان کرد و اظهار داشت: ۴۳ هزار و ۵۰۰ مشترک در شهر‌ها و ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک در روستا‌ها ساکندند.

در ادامه این دیدار فرماندار بانه ضمن تشکر ار حضور مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و هیئت همراه بیان کرد: چه جامعه به پیشرفت و تکنولوژی دست می‌یابد، انسان‌ها از رفاه بیشتر و مطلوب‌تر برخوردار می‌شوند، ولی گاهی این رفاه بیشتر در شهر‌ها نمود پیدا می‌کند و ساکنان روستا‌ها برای برخورداری از رفاه نسبی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و در حاشیه شهر‌ها سکنی می‌یابند.

کمال خدری افزود: با گسترش شبکه‌های گازرسانی در نقاط مرزی شهرستان بانه و افزایش شاخص رفاهی در بخش تامین انرژی، مرزنشینان دلیرکرد ضمن تلاش در جهت حفظ مرز از سوی دیگر برای افزایش تولید در بخش‌های دامی، محصولات باغی و کشاورزی فعالیت می‌کند و در ضمن حافظ محیط زیست نیز هستند.

او در پایان با توجه به ملاقات‌های مردمی و دیدار چهره به چهره از نزدیک با شهروندان، از مدیرعامل شرکت گازرسانی استان کردستان خواست تا پروژه‌های در حال اجرا برای گازرسانی به روستا‌ها و کوخ‌های شهرستان با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود تا در اسرع وقت آنان نیز از این نعمت بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.