گازرسانی به ۳۰ روستای البرز

 مدیر عامل شرکت گاز البرز گفت: در سال گذشته نیز تعداد ۳۰ روستای این استان به خطوط سراسری گاز کشور متصل شدند.

سید رضا غفاریان مدیر عامل شرکت گاز البرز گفت: این استان با وسعت کم جمعیت زیادی را در خود جای داده و مرکز این استان جزء کلانشهر‌های کشور محسوب می‌شود، با توجه به این ویژگی در بازه تاریخی یاد شده از ۱۷ شهر موجود در این استان ۱۶ شهر به طور کامل زیر پوشش خدمات شرکت گازالبرز قرار گرفته و عملیات گازرسانی شهر آسارا در دست اجراست.

او با بیان این که میزان بهره مندی خانوار‌های شهری در این استان در تاریخ مورد نظر نزدیک به ۱۰۰ درصد است، افزود: تا مرداد ۱۴۰۰ تعداد روستا‌های بهره‌مند از این نعمت خدادادی ۱۷۱ روستا بوده که بر اساس آمار موجود تا تیر ۱۴۰۱ تعداد روستا‌های گازدار شده در استان البرز به ۲۰۱ روستا رسیده است به عبارتی حدود یک سال گذشته ۳۰ روستای البرز از نعمت گاز بهره‌مند شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز البرز گفت: درصد بهره مندی خانوار‌های روستایی از گاز در این استان در مرداد ۱۴۰۰ بیش از ۸۷ درصد بوده که این میزان تا تیر ۱۴۰۱ به بیش از ۸۹ درصد رسیده است.

غفاریان افزود: با توجه به اینکه کرج جزء کلانشهر‌های کشور بوده و ۶ شهر در خود جای داده است ۵ شهر این کلانشهر تا تیر ۱۴۰۱ زیرپوشش گاز بوده و گاز رسانی به آسارا تنها شهر باقی مانده در دست اجراست؛ علاوه بر این اقدامات ۶۵ روستا در کرج هدف گازرسانی است که تا ابتدای تیر ۱۴۰۱ به ۱۳ روستا گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به ۵۲ روستا در دست بررسی است.

غفاریان با بیان اینکه شهرستان طالقان در استان البرز جزء شهر‌هایی است که تعداد زیادی روستا در خود جای داده و تعداد ۱۵ روستا در این شهرستان در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ گازدار شده اند، افزود: همه روستا‌های هدف گازرسانی در این شهرستان ۸۰ روستا بوده که تا تیر سال جاری ۴۷ روستا گازدار شده و گازرسانی به ۳۳ روستا نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: همه شهر‌های شهرستان ساوجبلاغ زیر پوشش خدمات شرکت گاز قرار گرفته اند و از ۶۱ روستای این شهرستان ۶۰ روستا تا تیر ۱۴۰۱ صاحب گاز شده اند و یک روستا نیز در برنامه گازرسانی قرار دارد.

او با بیان این که هر دو شهر نظرآباد از نعمت گاز تا تیر ۱۴۰۱ بهره‌مند شده اند، گفت: گازکشی به ۴۴ روستای نظرآباد هدف گذاری شده که به ۳۸ روستا تا تیر ۱۴۰۱ گازکشی شده و ۶ روستای دیگر نیز در دست اجراست.

غفاریان درباره گازرسانی به سایر شهر‌ها و روستا‌های استان البرز افزود: در چهارباغ یک شهر و ۲۶ روستا، اشتهارد یک شهر و ۱۴ روستا، فردیس دو شهر و سه روستا تا تیر ۱۴۰۱ زیر پوشش گاز رفته اند.

او درباره طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت در سال ۱۴۰۱ گفت: ۲۶ روستا در طالقان، ۱۵ روستا در جاده کرج به چالوس و یک روستا در نظرآباد از جمله طرح های قابل بهره برداری تا هفته دولت در سال ۱۴۰۱ است.

برچسب ها: گاز رسانی ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۵:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
جناب مدیر عامل بابت گاز رسانی به روستاها تشکر می کنیم اما آیا می دانید که در خود شهر کرج (باغستان غربی) حدود یکسال است که نیمی از لوله گذاری انجام شده و شرکت گاز مابقی کار را به امان خدا رها کرده وبجز کندن وخراب کردن کوچه وخیابان عایدی برایه اهالی نداشته ؟آیا این قبیل امور مدیریت وپیگیری ونظارت و.......نمیخواهد ؟